En vecka på pricken

Good times good times- yes, det har dom senaste dagarna bestått av. Utgång i Palo Alto, reseplanerande, massa annat fix inför avresa och en hel del bus med Kate&Maggan. Sedan i söndags kväll har jag hunnit med en ovanligt och högst intressant middag med Andrea, Erica och hennes kompisar med tillhörande kompisar. Det var champange, tårtor och annat innan vi efter en timme på restaurangen äntligen fick beställa vad vi faktiskt var där för att äta- mat och inget annat. Yes, grabbarna här i landet må vara givmilda men det finns en gräns för när det blir för mycket.
Resten av kvällen spenderades hemma hos Erica med söndagsmys.
Måndag, min näst sista som aupair. Det är så tungt. Det är inte så svårt att inse att jag faktiskt inte kommer att vara en aupair längre. Detta har jag gjort nu i ett år och jag finner inte lika många utmaningar i själva jobbet som sig. Jag behöver alltid utmana mig själv och när utmaningarna blir färre så är det lätt att tappa motivationen. Det som är så otroligt tungt är allt det jag kommer att förlora genom att faktiskt inte längre vara aupair. Tänk vad busenkelt det hade varit just nu om man hade kommit till en skitfamilj, blivit behandlad som en slav och inte kunde stå ut en dag längre i huset- nu är fallet dock det totalt motsatta. Det kan låta så klyschigt och så nördigt aupairigt men jag säger numera faktiskt att jag har två familjer, en hemma i Sverige & en här i Usa.
Åter till de senaste dagarna. Måndagen var mysig med tjejerna med simning och annat bus i trädgården. Kvällen spenderades även den hemma hos Erica och en snabb catch up med mina favoriter på Starbucks.
Gårkvällen kunde inte spenderats bättre än inne i San Francisco. Efter att jag hade slutat tog jag tåget och mötte upp Elin&Andrea på en bar i marinan. Efter en stund åkte vi vidare för att möta upp Erica och hennes vänner på en annan mindre rolig klubb. Resten av kvällen har jag redan sorterat in i mitt "glömma bort, men ändå lära sig av sina misstag-fack". Jag kom i alla fall i säng för att kunna få mig en timmes sömn innan jobb väntade imorse 6.30. Kvällen har spenderats på Stanford University i ett klassrum fyllt med medelålders fotosnillen+ jag & Sara. Vi försöker tänka att dom har mer livserfarenhet och har kunnat lära sig under x antal fler år än oss, men lite dåliga känner vi oss allt. På lördag åker vi alla fall iväg till vår lärares studio i Oakland för att få fota i hennes fotostudio, apkul! Nu är det dags för lite pilates innan jag ska få mig några välbehövliga timmars sömn. Om ungefär en vecka exakt har vi precis landat på Hawaiikank mark och är redo att dansa hula hula! Det blir grejer!
Funnet på facebook efter gårdagens utgång inne i San Francisco
Någon utav dessa donnor tycker tydligen att dessa bilder ser bättre ut om hon redigerar dem med spökinställningar. Inte är det jag i alla fall...
I will miss you like crazy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback