Isolerad ifrån omvärlden

Jag har sagt det förr men säger det igen. Det är tragiskt vad bortkopplad man blir från världen och dess nyheter när man befinner sig här. Jag älskar älskar älskar att läsa nyheter och gillar att vara insatt i vad som händer, men här vet jag knappt hur en tidining ser ut. Ett exempel var för några månader sedan med den stora oljekatastrofen. Jag och min kära mor hade en konversation i stil med:

Mamma- Ja, det är ju hemskt det här med oljan och allt!.
Mitt svar- Ja det är förjävligt att den har blivit så dyr...
Mamma snackar om naturkatastrofen, jag snackar om att plånboken blir tom när man tankar...
Likaså imorse så får jag frågan av återigen min mor om jag hört om explosionen inatt.
Ja, inatt har det tydligen varit den värsta katastrofen i sitt slag i Usa på flera år och detta på en plats för att vara exakt 17 min ifrån mig. Ja, det är löjligt vad isolerad man är ifrån nyheter och media.

Så här skriver aftonbladet idag
"En enorm explosion i en naturgasledning, och den brand som följde, har förstört ett helt grannskap nära San Francisco.
Minst sex människor dog i den värsta katastrofen i sitt slag i USA på flera år.Dessutom skadades tiotals människor och fler än 170 hus skadades eller förstördes. Brandkårschefen Charlie Barringer i San Bruno nära San Franciscos internationella flygplats sade till medier att han räknade med att dödstalet skulle stiga."

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback