Hawaiiparty, powertouristing and best friend

Här kommer updaten som ni alla såklart har väntat på. Helgen som var den bästa på mycket mycket länge. I torsdags kväll anlände min allra bästa Amanda ifrån Dallas för att hälsa på mig under helgen. Det är helt otroligt hur allt bara känns som vanligt efter 5 minuter. Precis som att man aldrig har varit ifrån varandra. Det är precis som det ska vara! Vi började vår helg tillsammans med världens turist-fredag. Vi åkte till Carmel, ca timmen&kvarten ifrån mig. Ett av de finaste ställena jag har varit på i Usa. Underbar sandstrand,klarblått vatten och en mysig gammeltida by ovanför. Efter några timmar i liggande läge på stranden så åkte vi till den mycket kända 17-mile drive som bara ligger några minuter ifrån Carmel. Det är en väg som slingrar sig runt i all möjlig terräng, 17 mile allt som allt. Så vackert även här. Powerturisting var det ja, så vi åkte vidare mot Gilroy Outlets. Hade säkert varit kanon för den som hade pengar att shoppa för men just för tillfället låg både jag och Tutti i lä på den delen. Framåt kvällningen åkte vi hemåt igen med ett stopp på Santana Row, ett väldigt Europeiskt utomhusserverings/party/butik ställe. Kvällen avslutades med Frozen youghurt på mitt favvoställe här i Menlo Park, bättre avslut på en dag får man leta efter.. :)

Lördagen bjöd på turisting inne i San Francisco och ytterst sparsam shopping. Tanken var att vi skulle komma hem i mycket god tid för att hinna med allt inför kvällen, kvällen för mitt några veckor för tidiga 20 års party! En dum trafikkö satte stopp för tidig hemkomst, men tillsammans löste vi allt ändå till slut. Att man står osminkad i morgonrock när vännerna börjar anlända gör ju inget?.. Kvällen blev i alla fall hur kul som helst med hawaiitema, grillning, cupcakesätande och drinkar hemma hos mig innan en limousine hämtade upp oss för att ta oss in till San Francisco för barhopping.  En barhopping som stannade på en bar, men lika kul för det! Tack för en underbar kväll vänner!

Söndag och vi begav oss in till stan för lite snabbturisting vid piren och Haight street innan Amandas plan skulle lämna San Francisco för den här gången. Jag saknar dig redan för mycket bästis men vi ses i augusti igen!

Ikväll har jag för första gången på länge unnat mig en myskväll med mig själv. Väldigt underskattat och välbehövligt för den delen med med tanke på att jag har varit ett levande sömnpiller idag. Till och med så illa att jag försökte intala lilla Maggan att hon verkligen ville ha en hot chocholate på Starbucks, bara för att jag skulle få en kaffe med extra shot! Hon nappade inte på mitt erbjudande..

Förutom en bildbomb bjuder jag även på låten som spelar sig varm i mitt rum ikväll. California Gurls-Katy Perry ft. Snoop. Riktig må bra låt! Har den kommit till Sverige?


Volvopärlan- mitt svenska inslag i vardagen.


 

 




 



Kommentarer
Postat av: Anne Grethe

Jeg bare lurer på hvordan dere får kjøpt alkohol her jeg, siden det er 21 års grense...;)

2010-05-13 @ 16:18:02
Postat av: Tinde

wow vilken fin strand! helt sjukt fint! härligt kalas ni ställde till med!



SV: ja det VAR bestämt (men vi hade inte matchat), men sen helt plötsligt hör jag inget från dem på två veckor! huur skumt som helst. så vi får väl se :)

2010-05-13 @ 23:06:07
URL: http://theadventuresoftinde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback