Jag saknar dig redan min fina vän

Idag har varit ännu en dag som kommer att sättas under gråtsidan i min minnesbok för året. Att tvingas säga hej då till en underbar vän som man vet att man inte kommer att träffa på 9 månader är hemskt. Att tvingas säga hej då till en person som man dessutom har kommit otroligt nära på en så kort tid är ännu jobbigare.

Morgonen började i alla fall tidigt klockan halv 6 med att jag gick upp och gjorde scones som jag skulle ha med till Evelina som en liten överraskningsfrukost. Istället för en lugn frukost hemma hos Evelina blev det till att ha scones-picnick på sjukhuset eftersom ett av Evelinas värdbarn skulle på läkarbesök. Att äta scones på sterila sjukhussoffor med plasttickor att bre ut cream cheese med har sin charm det med! Efter sjukhusbesöket var det dags för oss att åka åt varsitt håll på motorvägen- jag mot Menlo Park, Evelina mot flygplatsen och Sverige. Det blev många kramar och tårar vill jag lova. Det hela känns så overkligt, det känns som vi att kommer att träffas i vanlig ordning imorgon..

Evelina när du läser detta- Hoppas att resan hem gick bra och att maten inte var allt för äcklig på planet. Tänker bara på hur glad din mamma och vän kommer att vara när dom möter upp dig på flygplatsen! Att se dig åka iväg med bilen idag var hur jobbigt som helst men det gör mig glad att veta att du nu får umgås med din familj och vänner hemma. Om 9 månader ses vi och då ska vi öppna Frozen youghurt-cafe och bila i Europa, det blir grejer det!

En liten avskedspresent som du kan ha när du längtar tillbaka.

Och tack så jätte jätte mycket för alla sakerna jag fick av dig igår hjärtat. Jag sitter just ni inkurad i din fina vita filt ;) Fick du med dig dina lakan?

I miss you already



Kommentarer
Postat av: Katta

Åh vad jobbigt, hoppas det känns bättre snart!!

Vad kul att han hälsade på iaf, man får ju vara glad för den tiden :) Aw vilken bra familj du verkar ha som ställde upp med ett bra schema:)

Jag trivs jättebra faktiskt, allt verkar fungera bra :) Det kommer säkert bli jobbigt längre fram, men det får jag ta då.

Yes han ska hälsa på mig nån gång, men fram emot sommaren verkar det som, så det blir nog rätt jobbigt!!

Kram kram :)

2010-01-22 @ 19:21:38
URL: http://kattakalifornien.blogg.se/
Postat av: Evelina

hej min underbara vän, saknar dig otroligt mycket! hoppas ni hade jätte kul igår, tänker på dig massor! puss

2010-01-24 @ 00:12:10
URL: http://gustafssonevelina.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hej! Var till Florida som utbytesstudent 06/07 och ska tillbaka till USA som au pair efter studenten. Har startat denna sida där både jag o andra skriver tips om USA + att jag har en stor länksamling. Jag länkade till dig, hoppas det är okej annars är det bara att säga till så tar jag bort den! Du får gärna länka till mig också. Ha det så bra! /Sofie

2010-01-24 @ 14:43:58
URL: http://sofiesusa.blogg.se/
Postat av: Evelina

Hej! Ledsen att jag är så seg med att svara igen. Jag funderar på ifall jag ska gå på LCC mötet på fredag, så man har det övestökat sen. Har du bestämt dig än? Elin åkte i tisdags, och nu är hon och reser runt en sväng först innan hon åker hem (tror hon sa att hon skulle resa 2,5 veckor). Kram

2010-01-25 @ 15:05:35
URL: http://evelinamariaelly.blogg.se/
Postat av: Sofie

Sv: Ignorera det, ser nu att jag har råkat lägga till dig bland bloggar jag inte sorterat, fastän jag redan lagt till dig bland länkarna!

2010-01-25 @ 23:39:59
URL: http://sofiesusa.blogg.se/
Postat av: ♥ Jenny ♥ - Min kamp mot min vikt.

Hej

Favorit mat?

Ha en bra dag. =)

2010-01-26 @ 00:40:00
URL: http://forsbergjenny.blogg.se/
Postat av: Anne Grethe

Savn er en vond følelse, men den er jo vond på en litt god måte også! Godt å ha noen å savne når man vet man treffer dem igjen!



har en liten utfordring til deg i min blogg :)

2010-01-26 @ 01:22:21
URL: http://maisadoesusa.blogspot.com
Postat av: Evelina

Sv: Ja, det skulle vara skönt att få det gjort på fredag, så det är överstökat till helgen liksom! :P Jag trivs faktiskt väldigt bra i min familj. Det är lite upp och ner med ungarna, som med allt annat, men jag hade inte förväntat mig att de skulle vara änglar hela tiden heller- så det funkar! :) Föräldrarna är hur trevliga och snälla som helst, så det känns kanon! :) Det känns bara bättre och bättre nu när jag har börjat träffa lite andra au pairer också, lite skönt att ha ett liv utanför familjen ! :)



Du trivs fortfarande bra och så?



Kram

2010-01-26 @ 04:49:57
URL: http://evelinamariaelly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback