Jag har jordens bästa vänner och familj

Jag vet att jag har sagt det förr men det tål att sägas igen. Mina vänner är oslagbara. Nästan varje vecka så kommer det något brev eller paket på posten som piggar upp vilken lång arbetsdag som helst. För några dagar sedan fick jag ett paket adresserat från världens bästa Julia Johansson och idag fick jag ett långt brev från mormor&morfar om allt nytt gossip från Vetlanda- allt ifrån dagens 11-kaffe och Lets Dance blev jag uppdaterad om. Tack så jätte jätte mycket. Och tack Julie för dom fina souvenirerna från Thailand och chockladen ska vi inte snacka om hur gott den smakade. Jag blev verkligen hur glad som helst!


En söt elefantnyckelring som redan har en given plats i min nyckelknippa (får man kalla det en knippa när man bara äger en nyckel?) och en prydnadstvål.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hej! :)



Jag heter Rebecca och är 19 år gammal (soon to be 20) och kommer från Stockholmsområdet. Hittade av en slump din blogg som verkligen är skitbra och inspirerande för jag drömmer just om att åka som Au Pair till CA! Kruxet är bara att jag inte kan åka via någon svensk förmedling då jag råkar vara halvamerikan och därmed också ha medborgarskap. Meeeen.. jag har bott i Sverige sedan day one så jag ser verkligen 1 år som au pair som en fantastisk möjlighet att få uppleva mitt andra hemland "first hand". Jag har dock INGEN aning om hur jag ska lyckas hitta en familj i CA, gärna kring området du är i, utan att gå genom en förmedling. Har ju såklart googlat lite men det gav inte så mycket... Har du något som helst tips du kan ge mig? Kanske något du hört din värdfamilj lr någon annan säga? Vill så gärna komma iväg! Försöker bara hitta vägen! Haha. Alla tips uppskattas alltså :D



Och fortsätt skriv :D Du gör det säkerligen för din egen skull men det kan ändå vara kul att veta att din blogg om din vardag är inspirerande även för en okänd svennebanan tjej som mig! Haha :)



Tack på förhand!



Rebecca

2010-02-04 @ 02:23:10
Postat av: Lina

hahaha vilket sammanträffade. jag åkte dit för att hälsa på amanda vi bor i samma hemstad :) Men jo jag älskar SF.. verkligen en super härlig stad, så härlig så jag planerar en tripp dit när alexander kommer :) Hur trivs du själv också? Kraaam

2010-02-04 @ 03:18:38
URL: http://linaindenver.blogg.se/
Postat av: M

Jag har precis börjat läsa din blogg. vill också åka iväg som aupair fast i sommare. Jag har också en pojkvänn och tycker det är bra och läsa andra som åkt iväg som aupair som har pojkvänner. Hur hanterar du det? jag vill åka men det är fortfarande jobbigt. du vet säkert. tacksam för svar:)

2010-02-04 @ 13:04:56
Postat av: tekla

oj, jag är nog segast i världen med att svara på kommentarer :P

tack! många som klagar på att designen & att de måste klicka så mycket annars (latmaskar) ;) jag kommer inte från jönköping från början, flyttade hit efter studenten för snart 2år sen, jobbar på h&m och trivs kanon. det händer väl inte så mycket i jkpg förutom att det är förannat kallt & mycket snö, vilket är positivt :)

2010-02-04 @ 23:21:54
URL: http://teklas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback