Bye bye savage family

Update på aupairfronten: The Savage family är borta från " Future family " och jag är nästan lite glad. Inte att dömma bara på en ansökan men det verkade helt enkelt inte alls rätt för mig. Ett "övningssamtal" hade i och för sig inte varit helt fel. Det som en tjej på CC förvarnade mig om kunde hända har förmodligen hänt. Hon sa att jag verkligen har en jättebra och utstickande ansökan men menade att en del familjer helt enkelt inte vill ha en aupair med pojkvän att längta ihjäl sig efter borta i staterna. Nu längtar jag efter en ny match. Hoppas hoppas det står CA på den och inte MA ( massachutets). OBS! Jag har drabbats av mailsjukan och kollar den onormalt mycket! XOXO ♥

Kommentarer
Postat av: din Aupair vän

haha, jag förstår vad du menar med mailsjukan! jag håller andan av spänning varje gång jag loggar in ;) <33

2009-05-04 @ 22:03:41
URL: http://commongull.blogg.se/
Postat av: till tutt

jaaa veet! lika hemskt varje gång :P

2009-05-05 @ 18:04:21
Postat av: alexandra

tjingeling:P läste din blogg nu att du ska jobba som au pair..o jag sitter här o blir alldeles till mej när jag läser din blogg, är as nervös!:P skickade nämligen in mina papper förra veckan:) hur lång tid tog de för dej efter att du hade skickat in papprena att få en matchning? :)

2009-05-06 @ 20:28:51
Postat av: Anonym

tjingeling:P läste din blogg nu att du ska jobba som au pair..o jag sitter här o blir alldeles till mej när jag läser din blogg, är as nervös!:P skickade nämligen in mina papper förra veckan:) hur lång tid tog de för dej efter att du hade skickat in papprena att få en matchning? :)

2009-05-06 @ 20:29:47
Postat av: Till alexandra

Hej alexandra! :) Vad kul, jag förstår precis hur du känner för varje gång det händer nått på aupairfronten pirrar det något sjukligt mycket i magen :)Jag skickade in min ansökan i två delar efterom jag inte riktigt va klar med mitt fotokollage&brev till familjen men den fullständiga ansökan var i Stockholm den 20 april. Därefter har allt gått så himla fort, (ovanligt fort enligt andra aupairer ja pratat med och folk från CC). Min ansökan var i Boston förra tisdagen, och redan på torsdagen hade jag min första match. Igår fick jag min andra, men bägge två har varit från Massachutets men jag har ju önskat att komma till Kalifornien. Ringde idag CC och frågade hur de kunde komma sig och då hade mina önskemål om CA kommit bort. Så ett tips är att om du känner dig tveksam om nått, ring direkt till kontoret så slipper du oroa dig i onödan. Väntar nu på min tredje match :) Hoppas du får nytta av den låånga infon och att du får en match du med snart! :)

2009-05-06 @ 21:16:22
URL: http://fridagrundstrom.blogg.se/
Postat av: Tinde

hehehe mailsjukan drabbas nog alla blivande aupairer av :)

2010-05-04 @ 20:38:03
URL: http://theadventuresoftinde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback