Fult idkort räddade Pradaväska

Rapportering ifrån Europas centrum:

Sitter just nu i världens mysigaste lägenhet i Bryssel, hos världens bästa kusin. Tänk er den där lägenheten i Pretty Woman, precis sån. Idag har vi varit på stadsvandring hela hela dagen, ätit chocklad och varit på Marlenes  jobb, EU-parlamentet. Ja hennes kontor går inte att klaga på med utsikt över hela Bryssel och inte hennes kollega heller för den delen,som inte är någon mindre än Anders Wijkman.


Dagen i Köpenhamn igår var väldans händelserik. När jag och min syster går hand i hand på stan känner jag att någon kommer springande bakom och börjar rycka lite i min arm. 
- Costyme?! , säger en tjej med kamera i högsta hugg.,
- Ehh, jag har köpt den på SOHO i Stockholm, förvirrad frida.
- Får jag ta en bild?

HAHA. Det visade sig att tjejen var ifrån en dansk modetidning och gjorde reportage i stil med Stockholm Streetstyle. Jag kommer att vara med i ett reportage i December numret! :)

Nu kommer mina Köpenhamnvänner inte tro mig men guess what? Det hände igen! Köpenhamn är verkligen inte min stad.  När vi sitter och väntar på planet kommer vi på att en utav våra vagnar är borta där jag hade min väska. Pappa hade den sist och jag blir rasande men avbryts av en mörk stämma som hörs i alla högtalare över hela flygplatsen: Freeejaa Grööndströöem, kontakta informationen. Vi rusar dit och mycket riktigt, där ligger min väska och väntar på mig. För att förhindra att terrorister ska kunna lägga bomber i väskor och sen lämna dom på flygplatsen, tar  polisen hand om alla väskor som lämnas utom synhåll. Polisen med sina knarkhundar i sällskap måste haft en himla roande stund när de sökte igenom väskan med sniffdetektor. Innehåll: Stövlar, lite matteböcker,smink och en massa hårspännen&diadem. LIVSFARLIGA GREJER ALLTSÅ!

Det stora mysteriet var fortfarande hur de kunde veta att väskan tillhörde just mig. Det tackar jag ett fult skol-idkort för! När vi fick korten i skolan stoppade jag snabbt undan det i mitt pennfack för att absolut ingen skulle få se det. Pennfacket råkade av en slump hamna i mitt handbagage istället för den andra packningen och tacka gud för det!


Förlåt för ett flummigt inlägg men nu ska vi kila ner till ett lokalt café och äta kvällsmat.
Och förresten! Jag fick jobbet som marknadsobservatör!:D:D När jag kommer hem ifrån min turné blir det mystery shopping på VILA!

Hälsningar från Bryssel/ Grundis ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback