Nötterna från Jönköping på besök i Salzburg

Heeeeej mina små älsklingar!
Hur mår ni där hemma? Här i Bad Gastein är allting prima skinka. Vi jobbar på, åker skidor så fort vi bara hinner och hittar på festligheter om kvällarna. De senaste dagarna har bestått av ett besök till Mozarts hemstad Salzburg med bästis, jobb på restaurangen, maskerad och utgångar och idag jobbade jag min första dag på ett café här i byn. Deras grej är Ben&Jerrys så jag klagar absolut inte!

Vårt Salzburg besök som skulle blivit av förra veckan uteblev på grund av jobb men det tog vi igen igår istället! Bara 1.5 timme med tåg och sedan var vi framme för att stilla vårat shoppingsug. Vi hade en kanondag som började inne i Gamla Stan, ett stopp på en svensk godisbutik och avslutades på ett köpcentrum. Några shoppingkassar rikare satte vi oss på tåget hem igen för raka vägen till kvällens maskerad på Häggis.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback