Ge mig svensk byråkrati!

Ja, det är precis vad jag skulle vilja ha nu. Lite svensk byråkrati och min älskade SEB-bank (nu vet jag en söt donna hemma i Sverige som kommer kommentera och säga att det heter SE-banken, och att det jag säger blir som SE-bankenbanken, men ni förstår vad jag menar i alla fall). En bank som inte gör allt för att försöka lura en på pengar, utan faktiskt vill behålla sina kunder. Istället får jag nu nöja mig med en jäkla Bank of America vars största nöje under dagarna verkar vara att lura mig på pengar. När jag imorse för första gången lyckas med att komma in på min internetbank och ser att jag ligger på minus 158 dollar, laddade jag bössan med en gång, drog fram den vassaste utav min värdpappas knivar och gasade iväg i min volvo till banken. Alltså jäkla nötter, hela bunten! Jag blir så irriterad! Själva fallet är invecklat men det handlar om att jag har handlat en sak för en lång tid tillbaka som först nu har blivit registrerad. Och att man då har 5 dagar på sig att sätta in pengar, vilket jag också har gjort inom 5 dagar. Men nej då, då får inte summan ha överstigit 10 dollar för att dom inte ska börja dra avgifter för dig...Trots att dom skickar hem papper på att det är inom 5 dagar och inget nämns om hur stor summan ska vara. Jag fattar knappt själv vad jag skriver här nu, så jag förstår om ni inte hänger med i svängarna. Jag lyckades i alla fall prata bort två utav avgifterna men gick fortfarande därifrån med en räkning på 70 dollar! Tänk vad mycket kul jag kunde gjort för dom pengarna, det är samma känsla som en parkeringsbot (har dock aldrig fått en men kan tänka mig). Jag försöker tänka "Äsch ryck upp dig Frida, vad gör detta om 100 år" men i nuläget är jag mest bara jäkligt förbannad. Att min värdmamma har glömt att ge mig lön på 17 dagar med gör ju inte saken bättre...Jag älskar min värmamma men hon är liiite virrig ibland alltså.. 

Update: Det plingade precis till i min mailkorg- Det var ett mail från Bank of america, en kundundersökning som dom vill att man ska skicka in om vad man tycker om deras bank och system. Skratta eller gråta? Jag väljer nog att skratta..


Imorgon hoppas jag på att få min dunderlön som jag väntat på och då åker jag raka vägen till Forever21 för att inhandla denna fina klänning. Jag har varit lite trött på forevers kläder ett tag nu men många av deras nyinkommna vårkläder är mycket att hänga i palmen faktiskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback