En liten kvällsupdate

Nyss hemkommen ifrån en kvällspromenad med Amy & Linnea, två supergulliga svenska tjejer som nyligen har flyttat till bara några gator ifrån mig. Tanken var väll en kortare promenad men vi var ute i 3 timmar, inklusive ett stopp för frozen youghurt. Tydligen tyckte jag att jag förtjänade det efter min springrunda imorse inklusive min springrunda i går kväll som förövrigt är en historia i sig. Tänkte att jag skulle springa en ny runda. När jag sprungit ett tag och känner att det är dags att vända hemåt väljer jag en ny väg som borde ta mig tillbaka tänker jag. Helt säker på att jag springer i rätt riktning ser jag plötsligt en skylt som inte riktigt skyltar vad jag vill att den ska- Welcome to Redwood city! För dom allra flesta som läser detta säger inte det någonting men mina vänner här förstår komiken i det hela. Hur fasen hamnade jag där? Jag brukar tycka att jag har ganska så bra lokalsinne ändå men någonstans gick det snett denna kväll. 1.5 timme senare än beräknat var jag hemma, med 1.8 mil i benen. Motion fick jag i alla fall och det var rätt kul ändå. Kanske att jag förtjänade den där frozen youghurten i alla fall? haha

Nu till en annan fundering.Jag vaknar upp varje morgon och tänker att ikväll ska jag banne mig gå och lägga mig tidigt. Det blir aldrig riktigt så men nu måste jag verkligen sova. När min säng är städad och sovvänlig vill säga. Vissa dagar är sängen så fylld av kläder och andra prylar, att det för mig är svårt att förstå att jag verkligen har sovit i den kvällen innan. Jag menar, man går ju alltid och lägger sig i en pryltom säng, hur kan den se ut som den gör bara några timmar senare? Lite kul är det ändå för det är som att man kan tyda hela dagens historia ifrån hur sängen ser ut- Lite utspridda träningskläder=morgonens träning, en färgglad kudde= Margarets och mitt kuddkrig och så vidare. Okej, nu svamlar jag för mycket. Godnatt!

Här var tanken att det skulle ligga en bild på väderprognosen för dom kommande dagarna här i Menlo Park men det ville sig inte riktigt. En bild på Linda, Elin och mig är inte fy skam det heller! Jag kan istället göra en snabb översikt åt er- ca 22 grader och strålande sol de 5 närmsta dagarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback