Skepp och hoj från Stilla havet

En underbar junihelg är passerad här i staterna. Jag kan inte säga det nog men det är helt sjukligt vad tiden går! Det känns som att det var 10 minuter sedan jag sa Äntligen fredag till Sara och så sitter jag här på söndagkvällen och vetitusan hur helgen kunde försvinna så snabbt. Men kul har vi haft. Fredagen började med lite shopping med Sara. Ett linne och ett par boyfriendsjeans som blir perfekta hemma i Sverige fick jag med mig hem. Kvällen bjöd på fest hemma  hos Elins kompis som bodde högt upp i bergen i ett mindre fult hus. Jag vet att advundsjuka är dumt men när någon bor i ett hus med utsikt ändå till San Francisco är det OK.
Lördagen var höjdpunkten på helgen. Frida&Sara dag! Vi gjorde en miniroadtrip ner till ett ställe längs kusten som heter Capitola. En supermysig by med en liten strand. Efter någon timme på stranden med solning, Cosmopolitanläsande och musik ifrån Ipaden fick vi syn på några motorbåtar. Det visade sig att dom var för uthyrning och strax därefter satt jag och Sara mitt ute på havet och guppade, eller flög rättare sagt. Jag älskar vår spontanitet! Vi hade hört att det skulle finnas delfiner men tyvärr ville dom inte hälsa på oss. Några sälar var dock framme vid båten och skrämde oss! Båtturen slutar med att jag ska parkera båten och kör rakt in i Piren och är nära att paja hela motorn. Kul så här i efterhand dock! På vägen hem till Menlo Park gjorde vi stopp i Los Gatos för en god sallad. Kvällen avslutades i Saras soffa med Couples Retreat och Frozen youghurt!

Idag har jag jobbat. Jag hatar att jobba söndagar för att här är söndagarna= utflyktsdagar. Men i alla fall var det simtävling uppe på deras klubb. Det kan inte bli mer amerikanskt än så. Barn som simmar, föräldrar som står vid sidan om och hurrar och tänker på vilka proffs deras ungar ska bli i framtiden. Efter detta han jag njuta av någon timmes eftermiddags sol i Stanford park och sedan en snabb kaffedate med Sara&Tess.


Denna busungen väckte mig i lördags iförd min gamla halloween kostym!


När växer man ifrån fjortisbilder?

Sara köpte vatten, jag köpte en stor jäkla ispåse. Smart drag får jag nog lov och säga!



Hur ska vi klara oss utan varandra i Sverige?

Bjuder här på 2 videoklipp ifrån vår mindre stillsamma båtfärd. Vi har svenska flytvästar och allt! Och som vanligt vet jag inte vilket håll man ska hålla kameran på. Vad trött jag blir på mig själv ibland!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback