Del 1- Roadtrip ner till Los Angeles

Tre dagar sedan min andra halva åkte hem nu. Det är så tomt men jag försöker intala mig att vi snart ses igen!

Tänkte göra en liten sammanfattning av allt vi hann med under dagarna ner till L.A förutom att bara njuta av varandras sällskap och mysa!

Började resan med att vara ute i välidgt "god" tid. Efter en middag med värdfamiljen, stopp på banken och lite annat småpyssel kom vi äntligen ut på motorvägen som skulle ta oss ner till Los Angeles. Klockan 20.25 lämnar vi alltså Menlo Park och för att tänka lite rimligt trodde vi att vi skulle behöva göra en övernattning ungefär halvvägs och göra resten av sträckan morgonen efter. 2.30 checkar vi istället in på ett snuuuskhotell i Los Angeles. Raka vägen ner, det är så det ska vara. Inget knussel

Visst är det mysigt..?

Ja, vissa nätter har vi sovit på motell,andra hotell. Och när det är precis fullbokat båda på hotell,de snuskigaste motellen och till och med campingsplatser.. Ja då sover vi i bilen på en bensinmack istället!

Detta har vi bland annat ägnat dagarna åt i Los Angeles:

Universal Studios







Bungejump!

Idag firad vi 2.5 år tillsammans och slog på stort!
Dagen  började med att gå upp med soluppgången för att  ta sig upp till ett naturområde med underbara berg och vacker natur. Här mötte vi upp resten av den lilla gruppen som också skulle hoppa. Som så många gånger förr när jag ska göra något läskigt så är jag alltid enda tjejen i gruppen, denna gången var inget undantag. Efter en vandring på 2 timmar som tog oss på branta trapattser och genom en strömmande flod flera gånger, kom vi äntligen fram till The Bridge to nowhere som den heter. Redan under vandringen var jag nervös som en get men det var  först när jag såg hur det faktiskt såg ut under mig som den riktiga rädslan kom. Stenar, en flod och högre än vad jag trodde.. Jag bröt seden och lät herrarna gå före damerna (damen i detta fallet) och när det sedan var min tur var jag så nervös att hela jag skakade och kunde inte tänka klart. Det var då man var tvungen att på något sätt byta ut sin hjärna. En normal hjärna säger nej till att ställa sig på en strapats och sedan hoppa rakt ut från en bron. Istället fick jag försöka byta ut min hjärna till en galnings hjärna och intala mig själv att detta skulle bli sjukt kul och ge adrenalin så det räcker och blir över. När instruktörerna började räkna ner One, two, tree.....BUNGEEEEEE!! Trodde jag helt ärligt talat att jag skulle dö för en sekund. Sekunden senare var det bara sjukt kul och jag ville aldrig sluta hoppa! Dock vill jag säga att efter att ha gjort både Bungejump och fallskärmshoppnings förra sommaren, så lägger jag alla mina röster på att göra ett nytt fallskärmshopp. Där får du känna pirret i magen i över en minut, på ett bungejump är allt över efter ca 15 sekunder.

Efter att alla hade hoppas klart begav sig resten av gruppen ner igen på den långa vandringen medan jag och älskling passade på att njuta av en dag vid vattenkällorna med solning, massa bad och picnic. Vi hade hela stället för oss själva hela dagen! Lyx!






 

Jag övar lite innan hoppet.. haha


Det vet i fasen vad det var för färg på mitt hår denna dagen! Jag säger då det- amerikanskt duschvatten är inget att rekommendera...

Bron som vi hoppade ifrån och där sitter näcken på ett hörn med..




Hej byxdrag!


Laguna Beach




Allmän turisting inne i Los Angeles med bland annat Hollywood skylten, Walk of fame och runtkörning till kändisars olika hus. Här nedanför ar ni Michael Jacksons senaste boende i Beverly Hills.



Santa Monica för att träffa min fina Pernilla!

Min fru och min man på restaurang. Pernilla Karlsson, åh vad jag saknar dig redan! Tack för världens bästa powerdate i lördags!


Newport Beach


Boogieboarding i Newport Beach

Surfing i Pissmo Beach, älskade Pissmo Beach. Fy vad det är svårt med surfing men skam den som ger sig!






Vi åkte hela highway 1 hem som är en utav världens mest kända bilsträckor. En kamera gör inte naturen rättvisa här, så vackert!


Kom tillbaka! Jag saknar dig så mycket min kärlek!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: camilla

ni är så otroligt mysiga ni två tsm :D

2010-08-13 @ 21:41:23
URL: http://camillasundaker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback