Fredagar är ändå den dagen som känns bäst!

Idag vaknade jag upp med ett leende på läpparna! Det är fredag, igen!

Gårdagen spenderades först med jobb i ganska så jättemånga timmar. Förutom att hundarna (våra två egna+ hundjäveln som vi är hundvakt för denna veckan) rymde och vi fick engagera halva gatan för att hitta dom, förberedde jag & Margaret ett överrasknings teaparty för mamman och Kate när dom kom hem från skolan och jobb. Vi skrev inbjudningar och bakade en kladdkaka som blev mer än omtyckt. På kvällen blev det aupairfika på Barrones med massa svenskar. Nu väntar step aerobic med Mickis och Lisa. Kvällen bjuder på middag på familjens poolklubb och sedan ska jag träffa evelina! Det talas om att svenskgänget här ska ut så förhoppningsvis hänger vi på :)
Vad gör ni ikväll?



Kladdkakan blev inte riktigt lika tjock som vanligt, liiiite av smeten fastnade på någons läppar istället. Förövrigt så har inte amerikanare en aning om vad ströbröd är. Det vore ju att överdriva att jag är någon storbakare men när jag väl bakar vore det ju bra att ha lite. Efter att ha åkt runt i 5 butiker gav jag upp. Någon som har tips på vad man använder om man inte använder ströbröd? Och inget kokos tack!

Kommentarer
Postat av: Martina

Ströbröd heter bread crumbs och bör finnas att få tag på i nån mataffär, så det är nog bara fortsätta leta :)

2009-11-06 @ 18:22:22
Postat av: P

TACK Frida!!! För din kommentar, gud va gullig du är! känns så mycket bättre att höra från någon som är i samma sits och går igenom samma känslor. Jag hoppas verkligen också det ska bli bättre, men det tror jag nog! Tur att vi båda har underbara värdfamiljer:) Det gör nog väääldigt mycket tror jag!! Du verkar ha supermånga svenska tjejer därborta, stämmer det? Här är det verkligen brist på det..haha!

Klart du ska komma hit på en mini-weekend, då ska jag lätt agera guide, ska bara lära mig lite mer först..hehe:) Grattis till 1 månad i usa!! Visst känns det som man varit borta i typ 6 månader, även om tiden går fort?

Ha en grym helg nu! KRAAm

2009-11-06 @ 18:57:13
Postat av: Pernilla

det var från mig:=)

2009-11-06 @ 18:57:40
URL: http://pilly.blogg.se/
Postat av: Anonym

använd bara smör det funkar lika bra

2009-11-07 @ 15:01:25
Postat av: l

mannagryn är gott att ta istället! Om det nu finns over there..?

2009-11-07 @ 19:24:07
Postat av: Rebecca

Jag brukar smöra formen å sen ta mjöl på, funkar lika bra och blir enligt mej godare :)

2009-11-08 @ 12:11:01
URL: http://rebeccajernberg.blogg.se/
Postat av: camilla

Du kan fixa allt det vet jag. Vi saknar dig.

Kram camilla & Co

2009-11-08 @ 19:00:14
Postat av: Karin

om det finns skorpor så kan du ju smula sönder dem, funkar prima som ströbröd :) enklast är det köra dem i en matberedade/mixer av nått slag. annars om man gör kladdkaka så skär ut bakplåtspapper så det täcker botten av formen, sen kan man liksom lyfta ut den :)



hoppas du har det bra frida! :)

2009-11-09 @ 14:23:06
URL: http://beerg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback