En liten miniroadtrip

Nyss hemkommen från en lång powerwalk med Sara, hon behövde bränna fett efter sin hamburger-semester i Las Vegas och Los Angeles. haha. Bara för att ni ska förstå hur kallt det faktiskt är här i "alltid soliga californien" ska jag säga er vad jag hade på mig: En underställströja,en fleece,en skidjacka,långkallingar,mjukisbyxor och tjocka skidvantar. Det är inte klokt vad det är kallt nu!

Nu till något helt annat. Jag vet inte varför, men tycker ni inte det ligger något alldeles litet extra i ordet roadtrip. Om man översätter det till svenska så blir det inte alls samma härliga känsla.Hur som helst, även fast jag vet att klockan är alldeles för mycket för att jag ska sitta här och skriva kan jag inte hejda mig. Jag är sååå glad för nu är så gott som nästan allt bokat inför våra lilla minisemester! Hyrbil-Check(tack vara Evelinas snälla mamma, tack) och de nätter som vi vill ha förbokade hotell på är bokade :)

Här är resplanen:
- På lördag morgon lyfter vi tidigt från SF mot San diego. Vi spenderar hela dagen och natten i San diego och checkar in på ett hotell med Evelinas vänner.
- På söndagsmorgonen far vi tidigt vidare i vår hyrbil mot Orange County. Här stannar vi för dagen, turistar och frammåt kvällningen checkar vi in på hotell.
- På måndagsmorgonen går bilen mot LA där vi stannar i två nätter.

Åhhhh det ska bli så himla kul!


Kommentarer
Postat av: Anne Grethe

God tur! Høres herlig ut! :)

2009-12-09 @ 17:49:37
URL: http://maisadoesusa.blogspot.com/
Postat av: Tess

Oc är i LA? =)

2009-12-10 @ 02:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback