Det som såg ut att bli en ovanligt normal helg..

Måndag igen och jag tänkte dra igenom min helg
Fredag: Började med en mysig julshow på Kates skola. Det är något så sjukligt vad dom små ungarna är duktiga. Skulle man gå till en 1.a klass i sverige så skulle en show som den bli rena circusen men dom genomförde en show som var så otroligt strukturerad och proffsig. Ja, jag var impad helt enkelt. Under dagen hann jag också med en trip till ett college för att kolla kurser, luncha med Mickis, en löprunda och sen var det jobb som gällde resten av kvällen.

Lördag: Första lördagen sedan jag kom hit till Usa och vaknar upp helt utan några planer för dagen. Skön känsla! Dagen spenderades i alla fall tillsammans med Tess&Mickis på Stanford mall, en fika på Starbucks med tyska Cheima och myskväll hemma hos Evelina med middag,film och några utav hennes tyska vänner.

Gårdagen: San Francisco hela dagen lång med svenska vänner. Några minuters strosning i butikerna och sen bestämmer jag&Andrea oss för att bege oss till Golden Gate bron istället eftersom ingen av oss hade varit där. Dumt beslut! När vi äntligen tagit oss från downtwn ut till bron börjar det ösregna och HAGLA. Vi löste problemet och köpte oss regnkappuchonger (stavning tack!) och knäppte några kort innan vi gav upp och satte oss på bussen på väg tillbaka. Väl tillbaka inne i stan mötte vi upp två frusna donnor för middag på en thairesturang innan vi avslutade kvällen med att kolla på Goerge Clooney i två timmar- Up in the air var på duken- ingen film jag skulle rekommendera..Efter bion trodde vi att helgen var så gott som slut. Jag till och med påpekade att "åh vad skönt att vi inte kommer hem så där jättesent" och kommentarer som " vilken annorlunda och lugn helg detta har varit" hörde jag också oss säga. Det skulle vi aldrig sagt. Efter att ha traskat genom ösregn,satte vi oss genomblöta&frusna och bönade och bad om att tåget skulle köra racerfart hela vägen hem. När vi kommer halvvägs stannar tåget konstigt länge på en station och folk börjar undra vad som händer. Jo då förstår ni, då har en jäkla bildåre försökt köra sin bil på spåret och fastnat. Ganska så lugnt tänker jag&Tess, bärgningsbilen är snart på väg ropar någon ut i högtalarna. Jo tack, snart i det här landet visar sig vara 2 timmar.. Alldeles för många timmar försenade kommer jag äntligen fram till Menlo Park där min cykel står och väntar på att få ta mig hem. Självklart ösregnar det fortfarande och väl hemkommen ser jag ut som något som katten har släpat in..
Det var min helg det, hur var eran helg?

 



Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jaa, gud va kul:) vilken roadtrip!! Jag vet inte om jag får ta bilen in till L.A men ska ni stanna något i O.C, för dit kan jag säkert ta mig, vart ska ni? Jag kan nog fixa så jag får min lediga dag när ni är här, de brukar kunna vara flexibla:) hade varit super kul att spendera en dag med er om ja får!!! några speciella planer??? kram

2009-12-09 @ 01:35:37
URL: http://pilly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback