California calling

Samtalet med min värdfamilj som jag är matchad med för tillfället gick super bra. Jag och mamman pratade i över en och en halv timme. Det var inte en tyst stund och allt kändes så himla naturligt. Familjen (mamma,pappa och två tjejer på snart 4 coch 7) bor i Menlo Park utanför San Fransisco och det är verkligen ett ställe jag mer än gärna skulle åka till. Allting känns så rätt: De är superaktiva, vi verkar ha massa gemensamma intressen, reser massa bl.a till New York flera gånger per år vad jag fattar det som och jag skulle få en egen våning att bo på. MEN, det finns ju alltid ett sådant... Efter vårt långa samtal känner jag att jag bara måste fråga henne om dom blir matchade med flera andra samtidigt (vill veta om samma sak som hände med min förra värdfamilj skulle kunna hände). Mamman sa att hon blivit matchad med två andra tjejer men hon tyckte inte att de skulle platsa+ den ena tjejen var livrädd för hundar, den andra allergisk. Efter ett så långt samtal hade jag dragit slutsaten att de absolut inte hade några djur för det brukar väll kanske vara mest naturligt att nämna i början av ett samtal. Jag är ju också livrädd för hundar. Men bara för att den här familjen verkar så himla bra ska jag ge hela den här hundgrejen en chans. Min faster tipsade mig om att besöka en hundkennel och kanske ska jag fråga om jag kan ta ut mina grannars hund som är en Labrador Retriver (samma som familjen i Usa har). Tydligen ska de vara dom snällaste och lugnaste hundarna man kan ha. Blinda använder sig av dessa hundar så lite sanning måste det ju ligga bakom Det är verkligen värt ett försök i alla fall! Någon som vill låna ut sin hund för en terapipromenad med hundrädd mig? haha

Igår var det födelsedagskalas för min lillasyster och hela släkten var samlad. Himla mysigt men det känns så konstigt när de planerar resor framåt vintern som inte jag kommer att kunna följa med på...



Nu inväntar jag Nathalie som ska komma hit och låna min hula-hula kjol sen far jag till älskligen och överraskar honom med en middag när han kommer hem från träningen. Vi hade ett mål under slutet av sommaren att laga mat en dag i veckan var. Det gick åt skogen men nu tar vi nya tag igen!
Ha en bra kväll alla arbetslösa och studerande vänner!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

JAAAAAA:) Jag trodde inte du uppdaterat på länge, men då ser ja att det står gå till bloggens startsida, har alltså varit inne på samma sida ett tag nu..haha! Nu ser jag att det hänt grejer här..Jag hoppas allt jag har för din skull..de känns som det går vägen nu..hoppas hoppas!! Då kan du åka 19 oktober..hehe:) Lycka till!

2009-08-24 @ 19:16:41
URL: http://pilly.blogg.se/
Postat av: camilla

vilken söt bild på er två frida! :D å du kan få låna våran vovvis å gå ut med ;) haha <3

2009-08-24 @ 21:14:12
URL: http://camillasundaker.blogg.se/
Postat av: Linn

Du kan få gå i terapi hos mian hundar! världens snällaste;)

2009-08-25 @ 10:39:28
URL: http://linnstankaromlivet.blogspot.com
Postat av: Amanda

jo jag känner exakt som du men kan ändå inte hålla alla känslor borta även om jag vet att de kommer bli tufft och ledsamt men jag vill göra de och ja ska göra de :) såg att du hade fått en matchning :) va kul jag vill nog först och främst till Ca :D sj då? /amanda

2009-08-25 @ 20:44:51
URL: http://amandaholso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback