Årsresumé 2010

Varje år slutar med de 31 december, varje år börjar med den 1 januari. Så mycket mer än så vet vi inte om året men det är det som är så fascinerande. Det låter förbaskat klyschigt men så sant- Allt kan faktiskt hända under loppet av ett år!

Mitt år 2010 var utan tvekan det bästa året hittils i mitt liv. Nästkommande år kommer verkligen få det tufft att toppa år 2010 men jag lovar att ge dem en chans. Men jag antar att jag år 2020 när jag kanske står där som nybliven morsa tycker att höjdpunkten på året var när mitt lilla barn lärde sig stå, och att just 2020 var det bästa året i mitt liv. Varje år har sina egna tjusningar beroende på vart i livet man befinner sig. År 2010 handlade mer om att lära mig själv stå, stå helt själv på mina egna ben och upptäcka livet på ett sätt som jag faktiskt inte trodde var möjligt under loppet av ett år. Det var vissa stunder som jag inte stod lika stabilt på båda benen, stunder då jag saknade Stefan, vännerna och familjen här hemma för mycket. Men för det mesta stod jag rakt upp och var otroligt lycklig. Att ha vänner på en massa olika ställen i världen är en helt otrolig känsla. Nu ska jag inte säga att jag var en utav de aupairerna som satsade på att pricka in hela världskartan på sin vännerlista, utan jag höll mig mer till svenskarna och amerikanerna. Helt självvalt och något som blev mer än bra!
2010 kommer alltid vara mig med som det perfekta året, men nu går vi in i nya tider och ett nytt år. Jag trivs mer än bra här hemma i något kalla Sverige. Jag jobbar deltid på kaffekedjan Espresso House men den största delen av dagarna spenderar jag på Husqvarna AB där jag trivs mer än bra. Annars umgås jag med otroliga vänner och familj & en helt fantastisk pojkvän som jag lite ibland undrar vart han kommer ifrån. Kanske var han tillsammans med Alice i underlandet i ett tidigare liv, för bra underbar är han! Vad framtiden har att utvisa är det ingen som vet. Jag hoppas att jag inom de närmsta åren har påbörjat mina journaliststudier, bor i en fin lägenhet med min prins och reser jorden runt. Hur den där sista delen ska finansieras har jag inte riktigt klurat ut än..
Här kommer Januari månads resumé:

Stefan kom och jag var världens lyckligaste.
Vi turistade en massa i SF, runt om i hela Bay area och bara njöt av att få vara med varandra igen.
Vi hann även med en skidresa till Tahoe
Sedan var det dags för fantasin att ta slut. Dagen som jag vinkade av Stefan på flygplatsen kunde inte ha varit jobbigare. Minst 8 månader kvar tills vi skulle ses nästa gång..
Samma vecka tvingades jag säga hej då till min fina Evelina som jag hade hunnit komma så otroligt nära på kort tid.
Jag och Sara firade en för tidig påsk på Andreas födelsedag
Party för Andrue
Det snöade i Californien- första gången på 64 år!
En hel del utomhusbruncher med gänget!
Utgångar med mina favoriter
Alldeles för mycket beer-pong spelades denna månaden. Sååå tråkigt, speciellt när man inte ens dricker öl.
Många mysdagar hemma med Maggan då hon var sjuk
Den berömda Ostmacke kvällen med Andrea. Vi åkte till ikea och köpte med oss mackor och ost hem till mig. Tillsammans med oboy var det ett riktigt halleluja moment!
Det var Januari det!

Kommentarer
Postat av: Anne Grethe

Så fint skrevet! :) Menlo Park hilser! ;)

2011-01-11 @ 00:45:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback