Dag 4 New York

Denna dag gick vi upp med tuppen för att utnyttja vår sista dag i det stora äpplet till max. Vi började dagen med en mysig bagelfrukost på ett café i det charmiga området Soho. Därefter var det dax för en händelse som skulle kunnat bidra till att jag skulle förlora min allra finaste Sara. Ja, att hon vid denna händelse skulle få hjärtklappning av glädje och kola av vippen skulle inte förvånat mig. Vi beger oss nämligen till korsningen av Grove och Bedford i området Greenwich. Detta är minsann inte vilken korsning som helst, om verkligen en korsning utöver det vanliga för Sara Birgersson. Här är nämligen Vänner-huset beläget, närmare bestämt på fjärde våningen av huset ni ser på bilden. Sara är den ultimata vänner-nörden ( ja hon vet till och med vilken färg Ross har på sin tandborste). Och jag överdriver inte när jag säger att det kom tårar ur hennes ögon när hon fick se huset. Och jag var såklart så glad över att få dela detta speciella Vänner-halleluja-momentet i hennes liv. Efter att Sara hade lugnat ner sig lite vandrade vi vidare för lite sparsam shopping i Soho. Eftermiddagen spenderade vi i områdena runt omkring Ground Zero. När vi var där för nästan exakt ett år sedan så hade de knappt påbörjat återuppbyggnaden av de två tornen. Idag, ett år senare är det två redan ganska så höga byggnader som står där. På kvällen var det dags för oss att bli ompysslade efter många nätter på skabbiga hostels och flera duschlösa dagar. Vi hade dagen tidigare blivit "utvalda" att få en spakväll på en frisörsalong. Vi blev klippta, lite masserade, gjorde ögonbrynen med en mördartråd som gjorde sååå otroligt ont och fick djupbehandling av håret. Runt 9 snåret steg vi ut från salongen och kände oss som nya människor och åkte in till Times Square för ett sista intag av staden och lite souvenirshopping. Resten av natten spenderade vi med att få i ordning på våra väskor, ni ser utgångspunkten på på nedersta bilden...
En överlycklig Sara


Jag själv ger serien en halv tumme upp för serien..

Känner någon igen denna mannen? Idag såg vi honom tillsammans med ett gäng andra kändisansikten, däribland David Cassidy och Lil Jon.

Ground Zero
Storbildsskärm på Times Square- ser ni oss?

Mitt hjärta på Times Square

Att dömma av bilden skulle man kunna kalla oss Material girls. Men nej nej, så är inte fallet. Vi är bara två tjejer som flyttar hem till Sverige igen och som måte bära med oss allt vi äger i resväskor på en månads lång resa. Det är knappt att jag syns på bilden för alla pinaler...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback