The weekendo

Heeeeeeeeeeej alla fina!
Här har det varit dött. Men nu är jag igång igen efter en aktivitetsproppad helg! I fredags jobbade jag 9-13 på Espresso House. När jag skulle gå av mitt pass såg jag chefen stå och grubbla över eftermiddagens schema. De var en man kort så jag erbjöd mig att jobba även kvällspasset och så blev det! Men jag fick 3 timmars avbrott och mötte upp mina finaste syster på staden. Hela staden är ju för fasen förändrad. Alla butiker har bytt plats med varandra, nya butiker har kommit och man känner helt enkelt inte igen sig. För min smak är det lite väl mycket hemdesign butiker, lite väl mycket "torget-kläds-butiker" som Newyorker och liknande ställen. Fick med mig en blus och en tjockare tröja i alla fall. Glad för tjocktröjan eftersom jag inte äger mycket av det tjockare lagret efter ett år i ett lite varmare Californien. Jag fryser ju för tusan tuttarna av mig! Fick idag ett lite glädjande mail av Jackie att det är rekordkallt i Menlo Park, så då blev jag inte så purken längre.
Lördag och lite spontant stod Göteborg på schemat med finaste flickorna Angie, Becca och Elsa. Vi strosade runt i staden, letade utan framgång lite pryttlar till Beccas 20 års party och åt china. Träffade även världens mest saknade Evelina men det var på tok för kort tid så nu är det dags för dig att komma hem från Norge!
På framåt seneftermiddagen bestämde vi oss för att trotsa kylan och besöka julmarknaden på Liseberg. Och det var mysigare i år än någonsin tycker jag! Kanske för att det för en gångs skull var lite snö! :) Becca kammade hemstorvinsten på Toblerone så hon var ju glad såklart. När vi inte hade någon känsel kvar i tårna tyckte vi det var dags att börja dra oss hemåt. Väl hemma åkte vi vidare hem till Elsa för lite vin,faijitas och wii-spelande.
Mån,tis har fyllts med massa jobb,fika med bästis Nathalie, lite för många pepparkakor och glögg hos min finaste. Nu väntar träning till Anna anka och sen blir det nog lite mer glögg på solstickegatan! Är det bara jag som tycker att julen börjar tidigare och tidigare för varje år? Helt klart positivt tycker jag!
Söndagen bjöd på träning, massa paketfixande och en mysig eftermiddag och kväll nere på julskyltningen med Stefan, Andreas och Malin.
Ser ni vad suddig och kass? Mina fingrar var isbitar och inte kunna hålla stabilt.. Bild på en åkattraktion som inte riktigt var åkbar för dagen.

Kommentarer
Postat av: Tinde

awh lilla göteborg! härligt att se lite bilder från liseberg! haha... grattis till ditt nya jobb :)

2010-11-30 @ 19:48:40
URL: http://tindes.se
Postat av: Amanda

haha, jag fryser bara jag ser bilderna!

2010-11-30 @ 22:21:56
URL: http://commongull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback