Tuesday

Det var då fan vad det yr ute. Det borde faktiskt var olagligt att ha sådant här väder. Kanske att minstrarna där uppe i Stockholm skulle ha lag på att chartra alla plan som går att chartra och skicka alla Svenskar till något varmt ställe. Det behöver inte ens vara exotiskt, så länge det är över 10 plus grader är jag nog faktiskt rätt nöjd. Är precis hemkommen ifrån gymmet och det var nätt och jämt att vi tog oss hem. Vindrutetorkarna gick på turbo men ändå såg jag ingenting. Och det kändes som hela vägen svävade när det i själva verket var snön som yrde. Kändes lite som att vi var med i en "jorden-går-under"-film. Dagen idag har varit helt strålande! Tufft att gå upp till en tråkig alarmsignal klockan 5.30 men väl uppe gick det bra. Åkte med far min till jobbet och flyttade idag först på riktigt in i mitt alldeles egna kontor. Igår fick jag en sprillans ny dator och tog på mig uppgiften att installera och koppla in den. Trodde jag grävt min egna grav men det gick helt kanon faktiskt. Det är en knäpp liten värld jag lever i. Från att gå till ett varmt,oftast soligt liv i Californien till ett snökaos i ett ännu lite vuxnare liv i Sverige. Börjar klockan 8,fikapaus runt 9.15,lunch vid 12 snåret och sen så fikar vi ju såklart lite till och sen vid 5 tiden rullar bilen hem igen. Hej jag heter Frida och är 43 år gammal, jag har inget hus,barn eller volvo men går till jobbet som en annan trebarnsmamma. Man har jag ju visserligen.

Efterjobbet gasade jag och farsan på som tusan hem bara för att jag och Stefan skulle hem till en Adam Tyrén och fira hans 21 årsdag. Där befann sig resten av hans pluggkompisar och som dom hade bakat. Jag var vrålhungrig innan jag kom dit, inte fullt så hunrig efteråt kan jag väll säga. Grattis igen Adam!

Nu ska jag ge mig ut i stormen igen. Tur är väll att jag bara har några hundra meter över till min prins.



2 bilder som är tagna för exakt ett år sedan.
Jag saknar båda tjejerna som är på kortet något otroligt! Lite olika åldrar, lika mycket kärlek!


Pluttan Kate och Jag






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback