Senaste nytt

Herre gud vad jag har flängt omkring dom senaste dagarna. Kan börja med helgen som verkligen var hur bra som helst. Fredagens spenderades först med en massa jobb innan jag och Sara åkte till Great Mall för att panikshoppa (som vanligt). Hem fort som fasen for vi för att Sara skulle åka och hämta sin kusin på flygplatsen. Jag åkte vidare till Linnea och Amy för en äkta tjejkväll med hottub och andra spa liknande aktiviteter. Bland annat vaxade vi Linneas värdpappas ben, hysteriskt kul!

Lördagen bestod av jobb från 7-7, men jag och tjejerna hade det hur mysigt som helst. Vi började dagen med picnic frukost i parken för att sedan åka vidare till mitt aupair möte som denna gången var en parad. Jobba och gå på möte samtidigt kallar jag att utnyttja tiden bra! Resten av dagen spenderade vi med en lunch på mysig resturang,bibilioteksbesök och ett glass-stopp. Väl hemma var mina värdföräldrar färdigpackade och jag skjussade familjen till flygplatsen. Dom är nu i Skottland från till nästa måndag- hej välbehövlig ledighet! Detta firades med middag med Linnea,Amy och Evelina hemma hos mig!

Jag har sagt det förr men jag måste faktiskt säga det igen- södangarna här är verkligen bäst! Denna söndagen började med att vi tog bilen in till San Francisco för att möta upp Andrea. Vissa av oss kände att museum var en utmärkt aktivitet att spendera en strålande solig dag på?! ;), men inte Frida & Andrea. Vi åkte istället och utforskade Marin på andra sidan Golden Gate bron- åt världens äckligaste frozen youghurt och var allmänt turista. Frammåt eftermiddagen åkte vi tillbaka till Menlo Park igen för att ha ett litet spontant barabeque party hemma hos mig tillsammans med underbara vänner, brända majskolvar och avslutningsvis min Anden i glaset debut! Läskigare upplevese får man ju leta efter..

Dagarna nu går åkt till massa måsten som man inte har haft tid med de senaste veckorna. Dessutom är förberedelserna i full gång inför helgen som kommer att bjuda på ett litet för tidigt 20-års party för mig. På torsdag kommer min älskade bästis hit! Jag kan inte fatta att vi ses om en och en halv dag Tutti! Som jag har saknat dig!

Jag och tjejerna med vår hemmagjorda flagga.

hahah Maggan visste nog inte riktigt vart hon skulle fästa blicken här.. ;)






Vi körde bokstavligen talat drive-in på caféet.





hahaha vi besteg berg..Och någon ramlade.


















Nu är det hög tid för mig att säga godnatt!



Kommentarer
Postat av: Tinde

Hej! Kul med många bilder :) Haha har nog dig att skylla på för att jag var så trött imorse, satt och läste igenom i princip hela ditt arkiv!



Jag tänkte på en sak, får du betalt nu även om de är iväg? Scenario 1. Värdfamiljen bestämmer att de ska åka på semester och du FÅR inte följa med, får du betalt? Scenario 2. Värdfamiljen bestämmer att de ska åka på semester och du får välja hur du vill göra, och du stannar hemma. får du betalt?

2010-05-05 @ 18:33:43
URL: http://theadventuresoftinde.blogg.se/
Postat av: Tinde

Hej! Tack för ditt svar, då vet jag :)



SV: jo jag har en matchning i NJ som jag trodde jag matchat med men nu har de inte hört av sig på jättelänge och kontoret har också försökt få tag i dem men utan resultat. så jag vet inte riktigt hur det blir :)

2010-05-06 @ 15:31:55
URL: http://theadventuresoftinde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback