Pilly i San Francisco

Jag vet att jag kan ha varit segare än en gummiråtta med detta men här kommer i alla fall en update om världens bästa helg. Känns som att jag skriver det om varje helg, men helgerna här är helt enkelt obetalbara.

Fredag: Jag hämtar upp Pilly på flygplatsen. Känslan att åka in på flygplatsen och följa skylten för pick-up arrival går inte att beskriva. Ja, flygplatsen är både min bästa och min sämsta vän i det här landet. Han gör så att jag får träffa människor som jag har saknat men han tar dom ifrån mig när han tycker att vi har umgåtts tillräckligt vilket alltid är alldeles för fort. I alla fall så stod Pilly där så fint och väntade vid perrongen. Efter kramkalas så styrder vi kosan in mot San Francisco för att vara allmänt turistiga. Började äventyren med en god lunch i en restaurang som dom har byggt om som en djungel. Jättekul! Denna lunch var förövrigt den enda måltiden vi åt på hela helgen. Jag har nämligen hittat min själsfrände när det gäller mat. Nötter & massa frukt klarade vi oss på hela helgen. Och tre omgångar med Frozen youghurt! Det kallar jag bra kostcirkel! Efter denna lunch åkte vi till mitt favvo område Haight street. Strosade och bevittnade ett halvt överfall och massa andra knäppa människor. Resten av eftermiddagen spenderades med att åka runt i min kära bil och köra powerturisting genom Lombardstreet, Alamo square och Chinatown. Även en liten sväng förbi Union Square och ett kärt återseende på Forever 21. Tro det eller ej, men det var hela 2.5 veckor sedan jag satte min fot där..Därefter åkte vi på jakt efter musikalbiljtetter till Wicked, lyckades inte riktigt men vi hamnade till slut på en musikal som verkade passa oss perfekt. "Shopping, the musical" var väll kanske inte riktigt vad vi var ute efter, nämligen bra musik och människor som faktiskt kan dansa. Nej nej, här kommer vi ner i  pyttesnutteliten källare, med ca 30 andra personer. Och ja, vi sänkte i alla fall medelåldern i publiken drastiskt. 50 plussare som var där för att kolla när dom 4 skådespelarna körde sin show. Kul hade vi i alla fall och så här i efterhand är jag glad över att vi inte lyckades få biljetter till Wicked! Efter musikalen bar det hem mot Menlo Park för lite Frozen youghurt och Solsidan avsnitt! Perfekt slut på dagen.

Lördag: Tidig uppstigning för att köra ner mot Carmel. Miniroadtrips kan vara bland det roligaste jag vet. Och något som är mesigt är hur mycket roligare det är att säga att man ska åka på roadtrip än att säga att man ska åka på bilfärd, även att de två orden har precis samma innebörd. I alla fall kom vi fram till Carmel där det förvrigt var ovanligt kallt. Jacka på! Picnicade och njöt av dom fina vyerna i några timmar innan det var dags för hemfärd igen. Väl hemma blev det snabbfixning för att ta oss in till San Francisco där jag hade aupairmöte som denna gången var en discocruise. Först var det lite hej barn-kalas känsla över det hela, men cruisen visade sig bli riktigt lyckad. Underbara vyer över ett upplyst San Francisco och fina vänner gjorde cruisen minnesvärd. Jag & Pilly uppfann Nanny-dansen som kommer köras många gånger när vi kommer hem och intar Centan tillsammans haha :) Efter detta blev det ett nattlig stopp för FY (såklart) innan vi mötte upp Linda & Tess för utgång på Broadway innan en taxi tog oss hem till Menlan igen.

Söndag: Klockan ringde tidigt. Två timmars sömn tyckte vi fick räcka denna natten. Vi packade bilen och åkte för att köpa frukost på bagelcafé och Farmers market. Åkte sedan vidare till Stanford park där vi frukosterade och strosade runt på campus områder. Varje gång jag går där får jag nypa mig i armen lite för att förstå att det verkligen är Stanford som jag går och strosar på en helt vanlig söndag. Efter detta åkte vi in till SF för att åka till ett utsiktställe som heter Twin Peaks, utsiktsplatsen vid Golden Gate bron och sedan vidare till ett förvånansvärt varmt och inte blåsigt Alcatraz. Vi hade packat bilen med vinterjackor men dom fick snällt ligga kvar. Vi avslutade dagen i SF med något som verkligen är vår gemensamma passion här i livet och ni kan nog själva lista ut det vid det här laget. Ungefär vid den här tidpunkten önskade jag att någon hade gjort inbrott i min bil eller att en långtradare skulle ha krockat och blockerat hela vägen till flygplatsen. Dock så var inte fallet så utan vi fick snällt åka mot flygplatsen och denna gången välja vägen "Departures" isället. Pilly, jag kan säga det igen men du skulle lika gärna kunna vara min bästa kompis sedan babyålder. Helt otroligt hur vi kan ha kommit så nära varandra på så kort tid!

Pillan i djungeln

Vi tänkte shoppa till partycruisen..

Powerturisting inkluderar posning mitt i gatan

Skådespelarna för musikalen! haha

Godnatt efter mycket skratt till Solsidan!

Carmel

 

Ännu en gemensam passion i livet- Rosetter!

Partycruise


Utgång

Frukost på Stanford


Är man fattig aupair så är det bara att göra det bästa av situationen.. ;)

Min Gor-Pilla!

Det var bara ett litet smakprov av mina bilder! Nu ska jag ut och röra på fläsket lite innan jag hämtar Kate från skolan. Ikväll åker vi ner till Pismo Beach!


Kommentarer
Postat av: Lena

Hej Frida!!

En stor grattis kram från oss i Borås. Det är så kul att läsa om allt du upplever. Ha en riktigt bra födelsedag. Stor kram från fam Tyrén

2010-05-29 @ 08:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback