Den tjugotredje

Hejsan hoppsan lillebror vad dött det har varit på den här fronten någon dag nu. Men dom senaste dagarna har gått så fort att jag inte vet vart dom har tagit vägen helt enkelt. Helgen var bra.. ja den var bra helt enkelt. Inga stora rubriker eller skandaler- ovanligt lugn helt enkelt. Fredagskvällen spenderades tillsammans med Sara&Amy på Great Mall för att sedan ta oss ut till Burlingame och möte upp Linda&Elin och deras vänner som hade party i en lagerlokal. Jag var kvällens chaffis vilket kan vara underhållande ibland!

Lördagen började med en riktig skypemorgon med nära och kära hemma. Lite senare möttes jag och Sara upp på Stanford Mall för att sätta oss på Starbucks uteservering för att skriva brev. Kvällen spenderades efter mycket om och men tillsammans med Amy&Sara på en riktigt gammeldags biograf här i Menlo Park. Vi såg The Girl with the dragon tattoo". Nu klingar det nog inte många klockor i era öron men om jag säger Flickan som lekte med elden är ni med på noterna va? Det kan vara det lyckligaste ögonblicket på länge. Att sitta i en fylld biosalong där ingen förutom mina två svenska vänner förstår vad dom snackar om på filmen. Det var alltså svenskt tal med engelsk text. Första repliken vad mig tårar i ögonen. Egentligen förstår jag inte riktigt grejen för svenska är något som jag pratar varje dag med mina vänner här, men att höra det på duken gav mig rysningar. I en scen var det med en Ica Maxi påse som även den gav mig ett lyckorus. Det är sjukt vad 6 månader i Usa kan göra med en. Yes, ni läste helt korrekt. Nästa vecka firar jag & Saris ett halvår i Staterna.

På söndagens schema stod en miniroadtrip ner till Santa Cruz tillsammans med Amy &  Andrea. Vi hade varit lite väl optimistiska och packat bikinisarna. Tyvärr kom dom aldrig till användning för vädret var inte helt och hållet på vår sida men vi fick några mysiga timmar med strosande på stranden och en god lunch. När vi kände att vi gjort Santa Cruz åkte vi vidare mot Great Mall vilket bland annat resulterade i att jag inte längre är oskuld på Conversefronten. En snygg solhatt och lite träningskläder fick jag också med mig hem. Dagen avslutades i parken på Stanford med en urgod frozen youghurt.

Igår började jag även en ny klass. En Zumba-klass (blandning mellan aerobics och salsa/shakedance. Det är verkligen hur kul som helst och man blir svettig=perfekt workout!

Kvällen idag bjöd på gym och relaxing med Sara & Evelina. Perfekt avslut på en ganska så jättebra arbetsdag! Nu ska jag bara tvätta ur Mr Miracle, ja så heter dunderkuren som nu har varit i mitt hår i 2 timmar sedan gymmet, sen väntar sängen. Och en sak till måste jag berätta som gjorde att jag hoppade upp och ner när jag fick höra- Pernilla från LA kommer förmodligen och hälsar på mig helgen den 21 maj! Åh vad kul vi kommer att ha ♥

Santa Cruz


Att vi inte hade bikini på hindrade inte Amy från att bada lite ;)

Grundström, Sällström och Disley hade en toppensöndag!


Kommentarer
Postat av: Evelina

låter som det va en riktigt mysig helg! åh va kul att pernilla kommer till dig snart, önskar jag kunde komma också! saknar dig vännen! puss

2010-03-24 @ 23:32:59
URL: http://gustafssonevelina.blogg.se/
Postat av: Anne Grethe

Vi var også og så Menn som hater kvinner på Guild på lørdag, så det var minst to til som skjønte hva som ble sagt...;)

2010-03-25 @ 04:36:21
URL: http://maisadoesusa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback