Weekend

Ännu en helg i Usa har gått och jag kan inte säga det nog många gånger. Jag har numera två stora kärlekar här i livet- Stefan Sundin och San Francisco. Det är något helt otroligt vad jag har gått och förälskat mig i denna stad. Atmosfären som ligger som ett täckte över hela staden är något jag aldig tidigare har upplevt i en storstad.

Lördagen började med att jag & Sara försov oss=stressig start på helgen. Efter lite snabbpackande satt vi på tåget in till San Francisco. Stan kryllade med glada folk på grund av St Patricks Day-paraden som ägde rum mitt inne i downtown.  Vi mötte upp Andrea och efter lite obligatorisk "Panik-jag-vet-inte-vad-jag-ska-ha-på-mig-ikväll-shopping" begav vi oss hem mot Andrea för att börja tagga kvällen. Barbeque-party stod på schemat och jag måste säga att vi har en jäkel till kock i gruppen- Andrea Sällström vilken mästerkock du är. Jag blir nästan lite irriterad alltså- Jag kan knappt koka makaroner utan instruktioner medan Andrea bara fixar ihop en marinad på ett kick så där. Utan recept,bara fantasi. Och det blir sjukt gott!
Kvällen spenderades i alla fall med toppensällskap i form av mina svenska donnor-Sara,Andrea,Linda och Elin. Fick även träffa Tess på klubben en snabbis också vars familj förövrigt är här just nu. Jag är avis.

Dagen idag har varit en sådan där dag som jag verkligen kommer att komma ihåg från min tid här i Usa. Jag vaknade upp runt 7 med tre söta sömntutor vid min sida, den ena piggare än den andra. Dock kunde dom ligga kvar och dra sig, men jag skulle upp och jobba. Dessutom var klockan ännu en timme tidigare i mitt huvud eftersom vi inatt ändrade till sommartid. Men vilken underbar jobbdag! Min värdfamilj mötte upp mig inne i San Francisco för att mina värdföräldrar skulle spela golf här inne. Dom lämnade över tjejerna och BILEN till mig. Det är en sådan otrolig känla att köra bil över alla kullar och runt i kvarteren. Hade det pumpats 90-talsmusik i bilen och inte 101 Dalmatiner Limtited edition-CD så hade det inte kunnat bli bättre. Jag lät tjejerna bestämma precis helt vad vi skulle göra så första stoppet blev Fishermans Wharf, ett pirområde med massa mysiga stånd och butiker. Vi var där redan innan något var öppet men ändå var det fullt med folk. Vi strosade omrking, kollade i alla möjliga butiker, kollade på uppträdanden, åkte karuseller och lunchade. Lunchen var ju en historia i sig. Ni förstår, här är det inget McDonalds som gäller (Kommer bara ihåg själv när man var liten och fick välja lunchställe så var valet lätt). Nej Kate&Margaret har klass vilket resulterade i att vi hamnade på en fin fiskrestaurang med utsikt över hela SF-bukten. Egentligen så var planen att mina värdföräldrar skulle hämta upp tjejerna och ta dom hem igen efter lunchen men jag ringde och sa att om dom ville ha lite mer egen-tid så var det mer än ok för mig. Dom blev jätteglada och jag blev nästan ännu gladare för att få spendera lite mer tid med tjejerna. Dagar som dessa får man ta tillvara på helt enkelt. Vi åkte vidare mot en av stans äldsta glassfabriker och köpte glass, promenerade till en stooor park där mina picnicande vänner även befann sig. Lekte en stund i parken innan bilen gick hem till Menlo Park igen.
Jag förstår inte hur jag en vacker dag i oktober ska kunna lämna dem. Dem känns som mina småsystrar, i många fall två jäkligt krävande och svinjobbiga småsystrar men ändå så underbara.

Stor bilduppladdning kommer imon från gårkvällen och mer bilder från idag men nu måste jag verkligen sova!

Vi kollade in brödfabriken på Piren.

Jag och Kate på restaurangen som hon valde ut. Ytterst fancy! ;)

Jag & Margaret spanar in sjölejonen som inte fick plats på bilden.


Kommentarer
Postat av: Evelina

låter som en underbar helg! saknar dig också hjärtat super mycket <3 önskar jag kunde åka till CA innan du åker hem så vi kunde gjort en till roadtrip för det va den bästa någonsin!

2010-03-15 @ 23:13:14
URL: http://gustafssonevelina.blogg.se/
Postat av: Tutti

Jag saknar dig så himlans mycket bulan <3

2010-03-16 @ 04:16:56
URL: http://commongull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback