5 månader i Usa, 25 månader med min prins

Det är redan den 5 mars, kan ni förstå vad tiden har tagit vägen det senaste? Idag firar jag & Sara i alla fall 5 månader här i Usa, 8 kvar! Och just för tillfället är det mycket framtidstankar som kretsar i mitt huvud om vad jag vill göra när jag kommer hem. Jag har så mycket drömmar och ideér så det ska bli kul att se vart man befinner sig om si så där 10 år. Drömmen som slår det mesta är nog ändå att komma in på en ett bra journalistuniversitet och plugga till journalist. Men sen har jag också en heelcrazy idé sedan några månader tillbaka som folk verkligen inte tror att jag är seriös med. Jag har sedan jag var cirkus 13 år sagt att det borde öppna/jag borde öppna ett jättebra glass-ställe i Jönköping. Visst, det finns Piren och alla glasskiosker på sommaren men är man glassälskare som mig så duger inte riktigt McDonalds McFlurry under årets kallare månader då strandkioskerna är stängda..Därför är jag helt seriös med att starta eget företag- En Frozen Youghurt-bar. Både "nyttigare" och godare än vanlig glass. Fridas Frozen tänkte jag den kunde heta. Men sen vet jag att Sara&Evelina är väldigt på idéen också så vi får nog disskutera namnet lite. Glassbaren ska vara ett ställe som man bara kan gå till en kväll och umgås. Istället för att träffas för en fika,träffas man för en Frozen youghurt. Det ska vara lite halvretro inrett med starka färger-bubbelgumsrosa och limegrönt! Bägarna ska finnas i två färger- Rosa med vit text & en lite manligare vit med limegrön text. Det ska finnas massa smaker och toppings. Jag har till och med googlat leverantörer av frozen youghurt ingredienser på nätet och sökt på lediga lokaler,bara för att visa er hur seriös jag är med denna idéen. Detta ligger helt rätt i tiden! När företaget har blivit en succé, så utvidgar vi och inför en stoooor salladsbar! Detta är en idé som jag inte kan släppa- så inom 2 år hoppas jag att detta är förverkligat!

Idag firar jag också 25 månader med min prins! Just nu sitter vi och umgås på skypen lite och önskar jag kunde hoppa igenom rutan.  Jag saknar dig mer än någonsin älskling. Du är underbar!


Nu ska jag ta mig upp på kullarna och springa, sen ska jag åka ända till Great Mall för att hämta min mobil som jag glömde på en resturang där igår ( Pappa, jag vet att jag är ett klantarsle). Ikväll blir det jobb, middag med familjen på deras poolklubb och sedan plugg och myskväll hos Sara. Helgen kommer spenderas inne i San Francisco med brudarna!


Kommentarer
Postat av: Tinde

Man ska ju följa sina drömmar så varför inte ge frozen yoghurt en chans :) går det åt skogen (vilket vi självklart inte hoppas det gör!!) så är det ju bara att göra nåt annat!



Men sprid inte din affärsidé vitt & brett så nån snor den ;)

2010-03-06 @ 10:23:46
URL: http://theadventuresoftinde.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Sötnos :) Shit, 5 månader. Herregud va tiden springer iväg, känns som det var nyss du åkte. Men hoppas du har det bra, Puss!

2010-03-07 @ 11:09:22
URL: http://alexandrawandeby.blogg.se/
Postat av: Anonym

DO THAT HONEY! Jag lovar att bli stammis hos dig

2010-03-07 @ 14:13:42
URL: http://juliaay.blogg.se/
Postat av: Emmie

Frida hur har du det där borta på andra sidan? : ) Är så suuugen på California just nu!

2010-03-09 @ 21:20:02
URL: http://madebyemmie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback