Helgen i sin helhet

Jag tror att jag ska skapa mig en mall, ja ni vet som sådana där meddelande-mallar som finns på alla mobiler i stil med "Hej, jag sitter i möte" eller "Hej,jag blir sen", ja ni vet säkert vilka jag pratar om. Sådan där mallar som man undrar om folk faktiskt är så lata att använder istället för att bara skriva några få ord. Jag ska dock skaffa mig en mall till bloggen istället i stil med "jahopp, då var det måndag igen och ännu en toppenhelg är över. Jag ber om ursäkt för dålig uppdatering". Det skulle faktiskt behövas så många gånger som jag har skrivit denna meningen..

I alla fall har min helg varit helt strålande. Började fredagen med flera skypedater med massa underbara människor hemma i Sverige- Becca,Angie, mamma&pappa och älsklingen. Ni är underbara hela högen men det vet ni redan att jag tycker! Dagen fortsatte med jobb, innan jag och sara for iväg på en totalt misslyckad shoppingrunda på kvällen. Jag blev deprimerad av mitt enda inköp(ett par helt vanliga svarta strumpbyxor) så vi åkte hem till sara och kollade på kanske världens bästa film- Notebook!

Lördagsmorgonen började ovanligt tidigt med uppstigning kl halv 7. Idag var dagen som jag&Sara skulle börja vår tenniskarriär. Vi ska nämligen gå tennis på college. Tack vare att amerikanarna är livrädda för lite regn var vår lektion inställd för morgonen, men det fick vi reda på först 2 timmar efter att vi kommit dit. Vi uttnyttjade skolans gym och körde oss ett pass där istället. Efter träningen var siktet inställt på Great Mall. Efter ett visst antal felkörningar, slag i ratten och svordommar så hamnade vi på ett helt annat shoppingcenter lite innan San Jose som var toppen. Så kan det gå. Vi hittade vad vi behövde och sedan blev det snabbfixning hemma innan tåget tog oss in till San Francisco och födelsedagsmiddag hemma hos födelsedagsbarnet Andrea. Och jag vill bara säga att där har vi en mästerkock som heter duga. Hon hade lagat hur god mat som helst och fixat och donat. Tack igen så jättejätte mycket! Kvällen var verkligen lyckad med massa bra brudar och en rolig utgång.
Söndagen och vissa vaknar upp piggare än andra. Efter städning efter gårdagens party åkte vi för att äta en supergod brunch. Sedan var tanken att vi skulle se Avatar i 3D Imax men den var slutsåld. Då blev det frozen youghurt istället innan tåget tog oss tillbaka hem till Menlo park.

Dagen idag har spenderats på träning,jobb och med att göra ett 3 timmar långt engelskatest bara för att få reda på att vi är för bra på engelska för att kunna komma in på gratiskursen. Nu ska jag & sara istället ta en kurs där man diskuterar världssaker och nyheter. Om någon månad börjar en journalistkurs med så detta blir toppen.
Hur var er helg?

Födelsedagsbarnet

Tess, Anna och Elin.

En Saris

En söt Tess, en ful gris och en fjortisFrida.

Mickis tror att hon röker gräs haha-klockrent!

Tänkte vi skulle vara tidiga med att önska glad påsk i år! :)

 


Kommentarer
Postat av: Amanda

Japp, vi har det allt bra här! Läängtar tills du kommer <3

2010-01-26 @ 15:21:05
URL: http://commongull.blogg.se/
Postat av: Evelina

Sv: Aah, ja det är ju klart. Jag har inte ens kollat på vilka tider mötena är. Kanske man skulle göra innan man bestämmer sig! ;D Jaha, vad kul! :) Vad heter dina släktingar i Vetlanda då? Jag kanske t.o.m. känner dem!? :) Jag kan återkomma till dig när jag vet lite mer om vilken dag jag väljer. Du får ha det så bra så länge, så hörs och ses vi! :) Kram

2010-01-26 @ 20:05:54
URL: http://evelinamariaelly.blogg.se/
Postat av: Tess

haha, jag var definitivt en av de mindre pigga =)

2010-01-27 @ 07:54:37
URL: http://tessiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback