Helgens bravader

Så var söndagskvällen här igen. Men vet ni, söndagarna här borta i staterna är inte lika ångestladdade som dom en gång var hemma i Sverige. Söndagar brukade betyda sjuuukligt höga staplar med pluggböcker som skulle plöjas och lite småpanik för att man i veckan hade 3 prov på 4 dagar. Här älskar jag söndagar! Denna söndagen vaknade jag och Andrea av att vi hade försovit oss lite. Sedan for vi och åt cafefrukost innan jag släppte av henne på stationen. Blev där upphämtad av Evelina för en tur till Ikea och ut på lite andra ärenden som skulle uträttas. Vi tog en senlunch på Cheesecake factory innan vi åkte hem till mig och skypade lite med min älskade. Han och Evelina har planerat att dom ska kidnappa mig härifrån Usa. Min fina Evelina åker nämligen hem till Sverige igen på torsdag av olika anledningar och det är något otroligt vad jag är ledsen för det. Vi har på en så kort tid blivit jättenära vänner, en sådan vän som jag vet att jag kommer att ha bra kontakt med för måånga år framöver. Men för att se något positivt ur situationen så bor hon i Ulricehamn vilket betyder att vi kommer att kunna umgås massa sen när jag kommer tillbaka. Jag kommer sakna dig något otroligt hjärtat, du är underbar!

Kvällen har spenderats på bio med Saris och Evelina. Vi såg Avatar 3D. Sååå sjuuukt bra tycker jag faktiskt inte att den var ( kan bero på att jag inte fattade en hel del i filmen på grund av mina korta powernaps under filmens gång haha) men den är verkligen värd att se! På söndag ska den ses igen tillsammans med några fina brudar inne i San Francisco. För hör och häpna, nästa helg är verkligen planerad in i det minsta för ovanlighetens skull. Våra helger brukar annars vara otroligt spontana och oplanerade. På lördagskvällen blir det födelsedagsmiddag och party hos Andrea med övernattning och utgång. Söndagen bjuder på brunch och bio. Hoppas bara jag inte ska jobba...

Gårkvällen höll jag nästan på att glömma. Efter en utflykt till Great Mall med Andrea,Sara och Evelina under dagen panikstressade vi som vanligt för att göra oss klara för kvällens äventyr. Började med tidernas kortaste förfest hos Mickis vänner innan vi testade på utelivet i Palo Alto (5 min från Menlo Park) för första gången. Vi var uppskrivna på gästlistan men det hjälpte inte så mycket eftersom vi kom efter 11. Hej köande! Men efter att vakten tagit oss före i kön kunde en kul kväll inne på klubben börja som för ovanlighetens skull slutade hemma i min säng. Ja, nu menar jag ju inte att jag brukar flänga omrking till andras sängar utan mer att vi aldrig har gått ut här hemma i traktern utan att vi har gått ut inne i San Francisco och alltid bott på mer eller mindre fina hotell..

Nu ska jag fortsätta min uppbackning på alla fina filer på datorn och avsluta kvällen med lite pilates. Imon tackar jag Martin Luther king för att han ger mig en extra ledig dag! Hoppas att er helg har varit toppen!

Så här kul hade någon när hon blev utsatt för alla tiders högstadietrick- Salt-tricket!!

Sara,Jag och Andrea

 

Att fattiga aupairer får dra nytta av rika italienare är en oskriven regel...

Kommer sakna dig något fruktansvärt Evelina! Varför måste alla mina favoriter åka hem, först Mickis och sen Evelina.. Nu hoppas jag att det är slut på hemåkningar för ett tag framöver..


/ F

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej! Jag var i Florida som utbytesstudent 06/07 och nu till sommaren ärplanen att jag ska åka tillbaka till USA, dock som au pair den här gången. Mitt projektarbete till gymnasiet är att skriva en blogg om USA i allmänhet. Har länkat till dig i ett av mina inlägg (från 17 jan) istället för att lägga till dig på min länksida (kolla i bloggen så fattar du). Jag skulle verkligen uppskatta om du skulle kunna skicka in de uppgifter som jag saknar (åter igen; kolla länksidan så fattar du). Använd gärna fliken "kontakta mig". /Sofie

2010-01-18 @ 14:18:19
URL: http://sofiesusa.blogg.se/
Postat av: Michaela

Hej! :) Tack så mycket! :) Det är skönt att äntligen vara här! Ja, jag 'får' ta hand om barn under två år. Vart bor familjen? För jag har fått massa förslag på av olika lcc:s på familjer här i närheten, kanske är de med? Tack igen för att du skrev!! Kram

2010-01-18 @ 16:22:34
URL: http://michaelanyberg.blogg.se/
Postat av: Evelina

kommer sakna dig otroligt mycket, du betyder supermycket för mig!

2010-01-21 @ 09:43:10
URL: http://gustafssonevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback