Dallas and Salt lake City

Nu känns det äntligen som att jag har landat lite i vardagen efter 10 dagar på resande fot. Det var ganska så jätteskönt dock att att komma "hem" i söndags, sova i sin egna säng, springa på morgonen och bara vara tillbaka i rutinerna igen. Har dock haft det hur bra som helst i Dallas hos Amanda och i Salt lake city med min värdfamilj.

Dallas-
Ja, vad ska man säga, det går inte att beskriva. Att se Amanda stå och vänta i ankomsthallen var bland det underbaraste jag har varit med om. Först såg jag inte henne men när jag fick syn på henne brast vi båda i gråt. Tiden har gått fort sedan vi senast såg den 5 oktober hemma i Sverige men endå kändes det som en evighetsen vi setts. Vi åkte till Cheesecake och åt en brak välkomstmiddag som vi tyckte att vi förtjänade. Ingen av oss hade ätit cheesecaken så en sådan tyckte vi väll också att vi var värda. Sedan bar det av hem till Tutti, som förövrigt bor i ett slott (se bild nedan). Dagarna i Dallas spenderades på lek med Amandas värdbarn, turisting inne i Dallas, shoppinh, Rodeo,bio, Ikea-besök, badhus med mera. Turistingen inne i Dallas var minst sagt..hm.annorlunda. Vi gick igenom dom stora turistmålen på 2 timmar och då kändes det som vi gjort det man skulle. När jag sedan frågar om vi inte kan gå och shoppa lite i downtown säger Amanda att då får jag leta länge för det finns inget sådant downtown med shopping.

Min bästaste vän på pannkaksfrukost första morgonen

Tutti utanför hennes hus, eller slott är nog bättre ord.

Tutti&Frutti i Dallas, på platsen där JFK mördades.

Mera av Dallas stad

Vi var på John F Kennedy museumet och var snygga i våra guidehörlurar.

Vi var på Rodeo vilket var något av det sjukaste jag varit med om. Stora tjurar och monsterhästar som inte vill annat än att trampa ihjäl dom tävlande. Se video nedan så förstår ni vad jag menar!

Tuttis bild, himla synd att den inte vart skarp men ni ser ju hur äckligt nära det är att han blir trampad.

En utav de få som faktiskt lyckades hålla sig kvar!

Tänk High Chaparall, fast på riktigt!

Slitna efter en toppendag

Mamma, mamma,barn i lekparken.

Lättroad med en scarf

Så här kul kan man ha på ett köpcentrum

Sötis

Vi var på bion och pussade lite på Alvin och hans vänner. Vi såg Valentines Day som jag tyckte kunde varit såå mycket bättre men tanke på hur kändispackad den är.

Vi pussade också lite på varandra :)

Tack för världens bästa dagar tillsammans älskade vän!

Jag saknar dig redan

Salt lake city- Var helt enkelt också hur bra som helst! Det var snöstorm samma dag som jag kom dit vilket resulterade i att skidåkningen var fantastisk. Dock ingen sol men man kan ju inte få allt. Dagarna spenderades i min värdfamiljs semesterhus som var så mysigt med brasor, hot tubs, ångduschar och så vidare. Under dagarna åkte vi skidor, jag tog hand om barnen när dom blev trötta på snön. En hel del pulkaåkning och varm chocklad drickande hanns också med.

En Margaret

Jag&Kate hade snöbollskrig. Här är jag påväg att få ett isflak i huvudet..


En kväll tog jag hand om 6 tjejer. Behöver jag säga att det var livat?



Kommentarer
Postat av: Linn

Djurplågeri med rodeoo. Dom tävlande får skylla sig själva, dom är idioter. ;)

2010-02-26 @ 17:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback