Svar på tal

Hej Elin!
Först av allt vill jag bara säga att du gjord mig så glad med det du skrev till mig. Jag blev glad över att jag med min berättelse och tid här i Usa kan stötta andra men också blev jag otroligt glad över att du har valt att åka som aupair trots att du har pojkvän. Jag vet precis hur du känner dig just nu eller jag tror att jag vet i alla fall.. Du känner dig egoistisk som åker och funderar ständigt på om du verkligen har gjort rätt val som "lämnar" din pojkvän.. Tro mig, du har gjort ett val som du kommer vara tacksam för resten av livet! Så mycket nya vänner för livet du kommer att träffa, alla nya platser du kommer uppleva och så otroligt mycket som du kommer att växa som person är ovärderligt. Det kommer att komma stunder som du ligger och gråter av saknad och undrar varför du har valt att befinna dig på andra sidan jorden när din pojkvän befinner sig hemma i Sverige. Och det kommer också komma motgångar här i Usa som gör att du längtar hem lite extra. Ett tips till dig är att skriva en liten lista på ett fint papper där du printar ner anledningar till varför du valde att åka som aupair.
Hej!
Jag måste bara säga att jag är SÅÅÅÅ glad att jag har hittat din blogg!! Jag ska åka som aupair nu på MÅNDAG och jag har också pojkvän och tycker det är jättejobbigt att lämna honom, och jag har läst tjej efter tjejs blogg hur de har blivit dumpade av sina pojkvänner för att de vläjer att göra detta. Jag blir så ledsen.

MEN så hittade jag din. Den gav mig hopp. Den gör mig glad. Jag blir tårögd när jag läser din blogg. Jag blir så glad. Jag förstår er kärlek. TACK TACK TACK! Jag ska fortsätta läsa den, den stärker mig. Det ger mig hopp att se att kärleken KAN fortsätta även fast man är så långt ifrån varandra. ALL LYCKA TILL ER! 

/ Elin

Hej Elin!
Först av allt vill jag bara säga att du gjorde mig så glad med det du skrev till mig. Jag blev glad över att jag med min berättelse och tid här i Usa kan stötta andra men också blev jag otroligt glad över att du har valt att åka som aupair trots att du har pojkvän. Jag vet precis hur du känner dig just nu, bara några dagar innan avfärd, eller jag tror att jag vet i alla fall.. Du känner dig egoistisk som åker och funderar ständigt på om du verkligen har gjort rätt val som "lämnar" din pojkvän..Du har säkert övervägt både en och två gånger att ringa din aupair organisation och ljuga ihop en historia som skulle få dig att stanna hemma. Tro mig, du har gjort ett val som du kommer vara tacksam för resten av livet! Så mycket nya vänner för livet du kommer att träffa, alla nya platser du kommer uppleva och så otroligt mycket som du kommer att växa som person är ovärderligt. Det kommer att komma stunder som du ligger och gråter av saknad och undrar varför du har valt att befinna dig på andra sidan jorden när din pojkvän befinner sig hemma i Sverige. Och det kommer också komma motgångar här i Usa som gör att du längtar hem extra mycket. Ett tips till dig är att skriva en liten lista på ett fint papper där du printar ner anledningar till varför du valde att åka som aupair. När det känns extra tufft plockar du fram detta papper och du kan av detta finna ny motivation och känna dig stolt över att du faktiskt tog steget att åka. Detta är något som jag har gjort och som jag vet även många andra au pairer som har gjort.
Cred till din pojkvän som ger dig det utrymmet att åka iväg ett år ifrån honom! Ni kommer båda att vara tacksamma när året är slut över att ni faktiskt klarade det och det är något som ni alltid kan luta er tillbaka på i framtiden. Att oavsett hur tufft det än var så överlevde er kärlek ett år ifrån varandra. Lycka till med allt, ni kommer att grejja det!


Kommentarer
Postat av: Elin

Tack så hemskt mycket för det svaret tjejen! :) Jag ska definitivt ta åt mig av ditt tips och bli inte förvånad om jag skriver till dej ibland. Du har en erfarenhet jag också ser fram emot att få! Så kämpa hårt!



Tacktack :)

2010-08-14 @ 23:17:28
URL: http://aupairelin.blogg.se/
Postat av: Tinde

fint inlägg! återigen jag är verkligen så otroligt imponerad av din styrka!



sv: jag åker om 3 veckor. tisdagen den 7e sept klockan 07:45!

2010-08-15 @ 21:54:45
URL: http://tindes.se
Postat av: malin

känner nog som hon Elin också, åker ifrån min pojkvän om en vecka, han ha redan planerat många resor till mig under året och anstränger sig så för att vi ska hålla ihop, men så läser man en eller två tjejer's bloggar där deras kärlek gått åt helvete, att killen dumpat osv, men så tänker man på din blogg och på er två, så får man verkligen hopp igen!



och det där med att ringa organisationen och ljuga ihop en historia, indeed! tänkte på det igår, men ett år gå fort, jag började följa din blogg när du åkte, och snart är du hemma, RYSLIGT FORT!



keep up the good work! (:

2010-08-17 @ 00:05:07
URL: http://wakoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback