Ett halvår i Usa!

Nu är jag hemma igen efter världens bästa roadtripweekend ner till Pismo Beach med mina donnor. Har verkligen haft det hur bra som helst, men det det kommer en stooor uppdatering på det imorgon. Nu till något helt annat för idag firar nämligen jag och Sara 6 månader här i Usa. 6 månader, ett halvår- ja det är en lång tid! På ett sätt känns det som att tiden har sprungit förbi men på ett annat sätt känns det som att jag har varit borta en evighet. Jag har nästan glömt bort hur vägskyltarn ser ut hemma, hur mitt rum luktar och hur pappas ugnspannkaka smakar. I dagarna kommer även en bildbomb ifrån min första halvlek här i Usa. Dock kommer det omöjligt gå att sammanfatta min första halvlek här på ett rättvist sätt. Allt jag har upplevt, alla nya platser jag har besökt och alla nya underbara människor jag har lärt känna är svårsammanfattat.

Dagen idag har spenderats med min värdmamma, Kate och Maggan. Vi tog bilen ner längs highway 1 ner till Monterey Bay (ca 2 timmar ifrån Menlo park). Vi gick på ett jättekänt akvaritum, Monterey Bay Aquarium. Verkligen något att rekommendera. Därefter tog min värdmamma mig till något av det finaste jag någonsin har sett, 17 mile drive. Det är en 17 mile lång väg som slingrar sig genom de mest fantastiska landskapen ni kan tänka er. Här pratar vi om ett Halleluja-moment! Vår utflykt avslutades på uteterassen på Pebble Beach golfclub, som är en utav de mest kända goldklubbarna i världen. Kvällen har spenderats på Zumbaklass och kvällsfika med vänner!








Bjuder även på en bild ifrån vår underbara helg i Pismo beach!

Ifrån vänster Elin, Tess, Klara, Sara, Linda och jag!


Kommentarer
Postat av: M

Hej :) har länge nu funderat över att åka till Cali

och jobba som Au pair, men har inte fått det där extra knuffet. Undrar bara hur du gick till väga om du har några tips? Skulle vara jätte gulligt om du skulle kunna maila tillbaka till mig.



take care :)!

2010-04-08 @ 23:51:19
URL: http://metrobloggen.se/mogeh

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback