Högst irriterande...

att jag och min far nu ytterst noga har mätt mina två väskor som ska med till Usa och den ena är 13 cm för stor. Här har vi gått och köpt två jättebra Samsonite väskor och då tror man ju att dom ska hålla måtten. Att dom bara får vara 157 cm gäller för de allra flesta flygbolag, men nu blir det bara till att byta till den mindre väskan... Så ett tips till alla blivande aupairer- Kolla era mått på väskorna noga, det kostar 1400:-/flygning om dom är tjuriga och mäter era väskor....

:(

Kommentarer
Postat av: S. Odqvist

Gud vad avundsjuk jag är på dej Frida, vill oxå åka som aupair..

Hoppas du får ett toppen år!

2009-09-22 @ 17:32:57
Postat av: Jenny

Usch vad irriterande. :/ Tack för tipset. Jag måste också köpa resväskor till USA snart, men jag är så orolig för att jag ska köpa fel mått så jag väntar nog lite till. Skulle vara skönt att veta vilket flygbolag man ska åka med. Vilka mått har du sett varit vanligast (på bredd och höjd)? :) Lycka till med allt!

2009-09-22 @ 17:34:27
Postat av: Pernilla

Åh nej, vilken himla otur du har med väskorna!! Va lack man blir då:(:( Man vill ju inte chansa heller kanske!! i usa är de tydligen hårda med det!! Självkart ska du få en rundvandring i LA..de lovar jg..hehe! Vi får absolut träffas!! Shit, 13 dagar är inte länge..hoppas verkligen allt ska bli super för dig!!

Yes, jag har körkortsboken..läs och njut! NOT!! Fast mycket är väldigt självklart!! Nehe, den gick inte klistra in..jag ska försöka skicka den på FB!! Lycka till med väskrona..kram

2009-09-22 @ 17:53:04
URL: http://pilly.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Gud vad jobbigt! Är det handbagaget du menar då eller "vanliga" huvudbagaget?



Sv: Haha, ja jag vet! Ofta man vet vad prosessorer är om man inte är direkt teknisk eller intresserad i det.. Borde finnas en elektronikordbok, haha :)

Nä, verkligen inte!! Skickade in det sista idag som behövs med, du har också skickat in papprerna för internationellt körkort?

Ah, det borde vi göra! Skall vi bestämma på facebook? Där får ju alla reda på det :D

See you soon! :D

Kram

2009-09-22 @ 23:28:19
URL: http://chibs.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Svar: Precis, den skall man skriva ut själv. Bäst att skriva ut ens booking reservation number också, ifall den skulle försvinna... Jag skall skriva ut den på söndag, 4 okt. Nä, tror inte det. Skall ha med mig det sista papprerna om lektionerna och sådär också. Vi skall ju skriva på något papper på planet, men det kommer lösa sig! Vi är ju ändå 5-7 st. :D

Haha, det låter bra! Men låter typ 06:00 bra? 30 minuter efter vi senast skall vara där. Eller, vad tycker du?

Jag vet inte riktigt hur landvetter ser ut, var som är en bra plats att mötas, varit där 2 ggr nämligen.. Du vet kanske nått bra ställe?

Mmm, det är det verkligen! Sedan kanske det kollar det i USA.. För du ska väl åka flyg igen till din värdfamilj?

Jag skall försöka ha en väska. Blir lite lättare då på vägen hem har jag tänkt xD Du??

Kram

2009-09-23 @ 00:00:53
URL: http://chibs.blogg.se/
Postat av: mickis

mätte just min väska och tror fasen den är 2 cm för stor :S undrar om det kanske går ändå?

börjar du bli nå nervös nu då? :)

2009-09-23 @ 16:42:07
URL: http://mischausa.blogg.se/
Postat av: Lina

Åh gud va tråkigt.. 13cm är nog för stort prata med en annan tjej och honsa att hennes vänner bruka resa med så stora väskor inom usa och de skulle inte va något problem.. men som sagt frågan är om man vågra chansa :/ segt och bela 1400 om de skulle va så..

2009-09-23 @ 16:52:33
URL: http://linaindenver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback