Hej alla fina

Nyss hemkommen från en shoppingrunda och pizzabakning hemma hos Tutti. Min kära pojkvän undrade om jag var mordhotad eller något liknande när han hörde om detta. Men hemlagad pizza är faktiskt helt okej! På stan blev det lite småplock för resan, bland annat en måttsats som kan vara himla praktiskt att ha då dom inte använder samma mått i Usa vid matlagning. Dock blev det turkosblåa asfula mått, men efter att ha letat i hela stan efter ett rosa så insåg jag med liiite hjälp av min kära vän Amanda hur töntig jag är. Det är decilitermått vi snackar om.. Men håll med mig om att det skulle ju inte göra något om dom var lite snygga med? Okej jag är mesig.

Så till dagens irriterande ( känns som jag borde göra en kategori med just detta namnen för just nu känns det som att det är något varje dag som krånglar). IDAG fick jag hem mitt internationella körkort! Jag har klart och tydligt skrivit att jag inte vill få hem det förrens nästa vecka för att få bäst gilitighetstid på det. Så som det är nu kan jag inte köra bil de sista 6 veckorna i Usa vilket suger. Självklart har Motormännen stängt för dagen men imorgon kl 8 när dom öppnar är det jag som ligger på luren och klagar..

Jag skrattar alltid lika mycket när jag kollar igenom den här mappen på datorn.

"Tutti&Frutti på campingsemester i Hjo 2006"

Tutti lägger sin bästa fjortispose, jag pumpar madrassen utan att märka att munstycket inte sitter i....


Kommentarer
Postat av: Tutti

Jag märker att du inte kommit över det FINA blåa decilitermåttet! du är ju för knäpp min vän, fast det är ju faktiskt en orsak till varför du är så bra :)

2009-09-23 @ 18:46:27
URL: http://commongull.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, det drog ju ut lite på tiden kan man ju säga. Men det gjorde mig mindre nervös faktiskt! Ja, jag tänkte på svininfluensan är ju världens största hypokondriker kan jag lova, går till vårdcentralen för allt ;P Vi får väl se vad dom säger när jag väl har min läkarundersökning. Nej,jag väntar fortfarande men jag har fått gröna bockar på några grejer, alltid något! Och du åker snart, känns allt bra? Kram!

2009-09-24 @ 08:41:54
Postat av: Emmie

Sv: Haha den där Peter, i sina stunder kunde jag inte hålla mig för skratt när han babbalde på om allt mellan himmel och jord(vissa saker mer intressantare än andra :P ) Med vaccinationen om du tänker på svininfluensan- jag frågade hos läkaren och hon sa att dels hinner jag inte det innan jag åker och sen tycket hon inte att jag behövde det. Vill jag göra det så går det ju att ta i Usa. Men om du tänker på hepatit A så ska man ju absolut vaccinera sig vilket jag gjort :) Yes, jag och amanda skulle egentligen åkt tillsammans men nu söker hon hos SI också :) Är du antagen nu? Massa kramar

2009-09-24 @ 08:43:43
URL: http://madebyemmie.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hej du undrade om väskorna du köpt kommer att fungera och det tror jag absolut. Jag hade en 90 liters väska som jag tror är den största kan inte de exakta måtten. Men de var ingen som kollade mina väskor, inte vid incheckningen i alla fall. Och dom kom så fint fram rullande på banden sen :) Så jag tycker inte att du behöver oroa dig. Däremot ska man vara lite försiktigare med vad man har för väska till handbagage. En tjej fick nämligen checka in sin... Vart ska du bo någonstans och hur gamla är barnen du ska ta hand om? :)

Kram Sofie

2009-09-25 @ 03:07:45
URL: http://gottfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback