Här kommer Pippi Långstrump

Jag har kommit underfund med att den här tiden innan man åker nu kan liknas vid gymnasiets vårtermin- man spenderar sjukligt mycket pengar på kort tid och tiden går alldeles för fort!

Dom senase dagarna har jag ränt fram och tillbaka till stan, mellan olika cafeér och lunchställen och varit allmänt hyperaktiv. 4 dagar kvar!

Barnen har nu äntligen fått mitt brev som jag skickade till dom där jag skickade med små söta rosetthårspännen. Den äldsta tjejen som ska fylla 7 år har nu skrivit och tackat så mycket i ett mail och säger att hon har haft på sig dom i skolan varje dag sen hon fick dom! Sötnos

Nu har packningen verkligen dragit igång på allvar och jag kan säga till er som inte gjort det att det är en ganska läskig känsla att packa ihop sitt liv för ett år framöver i 2 resväskor. Visserligen är det ju inte ett u-land jag ska till och det där innehållet i väskorna lääär öka när det om 13 månader är dags för hemfärd..

Avskeden blir bara fler och fler. Ikväll var det avsked med mina handbollsbrudar och imon blir det avskedslunch med Adam. Sitter nu och läser igenom det jag skrivit och skrattar lite för mig själv- mer osammanhängande får man ju leta efter- men det är lite så jag känner mig just nu.

Tänkte att jag kör fullt ut på den osammanhängande linjen idag när jag ändå är på gång och visar lite presenter jag har köpt till min värdfamilj. En kokbok "Very Swedish" och en superfin ljuslykta i form av en ros från Orrefors/Kosta Boda till värdföräldrarna (syns inte på bild), en Pippi tunika var till tjejerna från Kotteshoppen.se, supersnabb leverans så den sidan rekommenderas verkligen, och en Pippi-bok som dom får dela på. Självklart ska jag också köpa lite tablettaskar och sånt smågrejs som kan vara kul. :)




Kommentarer
Postat av: Malin

Hej:) Ja men guud va kul, det är den familjen:P haha vilket samanträffande

Jag är på skolan nu, och kommer hit nästa vecka va?:p Adda mig gärna på facebook, eller skicka ett mail ([email protected])så kanske vi kan ses när du kommer fram? vore jättekul! Vet du om vi kommer bo långt ifrån varann?

2009-10-01 @ 04:59:16
URL: http://hellofromcalifornia.blogg.se/
Postat av: usaresan

man behöver inte motormännens "internationella" körkort, det svenska funkar hur bra som helst! det gäller det med.

2009-10-01 @ 21:08:05
Postat av: Victoria

Vad kul med pippi tunika :)



angående internationellt körkort som någon skrivit här ovanför så rekommenderas det verkligen. Du får inte hyra bil i USA utan ett internationellt körkort & alla försäkringsbolag godtar inte heller bara ett svenskt körkort. Det ska man tänka på eftersom man måste vara försäkrad på varje bil man kör i USA :)



Lycka till

2009-10-01 @ 23:06:00
URL: http://victoriaohlson.blogg.se/
Postat av: Emmie

Hoppas allt känns bra och att du är förberedd! Önskar dig lycka till, så får vi se vart jag hamnar sen :)) Kramar!

2009-10-04 @ 17:34:59
URL: http://madebyemmie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback