14 dagar kvar- Laptop hjälp tack!

Alltså det är så svårt att ta in... Att om 14 dagar kommer jag att befinna mig i en utav världens förmodligen tuffaste storstäder New York för att sedan fara vidare till ytterligare en storstad nämligen San Francisco. Jag kan inte förstå att jag ska lämna allt och alla jag älskar här hemma för ett helt år. Det kommer att bli det svåraste jag någonsin gjort, alla kategorier. Nog med filosofi, nu ska jag ta till vara på dessa dagar på bästa sätt genom att träffa alla vänner, familj, släkt och älsklingen min så mycket som det bara går.

Nu till något helt annat. Jag behöver verkligen er hjälp. Jag är på jakt efter en laptop men det är ju en hel djungel där ute. Eller egentligen vill jag inte kalla det just djungel för jag har inte hittat nån som jag verkligen verkligen klickar med så att säga ;) Trots en kunnig pappa och pojkvän så är jag i akut behov av lite tips. Jag är lite inne på Packard Bells Easynote serien. Är det något att ha?

Dessa kriterier vill jag gärna att min nya kompis ska ha:
* Bra webbcam
* Hyffsat lätt och smidig
* Gärna 14-15 tums skärm
*Helst inte dyrare än 5000
* Sen gör det ju inget om den är lite snygg också.. (även om far min absolut inte håller med mig om detta, "Det är väll inte utseendet du kommer använda Frida?!")


Denna fina macbooken står högst upp på listan men det är väll bara att lägga ner.... Men drömma går ju alltid


Kommentarer
Postat av: beccabus

vill du ha en bra dator måste du upp i prisklasserna ;) tro mej ! räkna med minst 7000 ! vill du träffa mej på torsdag? :) hihih, käka lite mat & snacka skit ! <3

2009-09-21 @ 19:12:08
Postat av: Ninni

Jag ha en LG studio 17, jag tycker att den är jättebra, bra webcamera och designen är jätte snygg. man kan också välja olika färger på den men jag har en helt vanlig svart. Det finn även 15", min kompis har den och är jätte nöjd. Jag köpte min när jag gick i skolan så jag fick ju CSN rabatt.

Lycka till!!

2009-09-21 @ 19:55:06
URL: http://anderssonninni.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Håller med! Designen måste ju se bra ut också, eftersom den på ett sätt är det också en utsmyckning av rummet, och man vill ju inte go back to the 90's :P

När du kollar på datorer kolla på processorer, det är dem som gör hur snabbt datorn fungerar. Hur snabbt program och liknande kommer upp. Sedan RAM-minnet, det är det minne som används när du jobbar med datorn, ajg har 2GB fungerar super men går även att köpa till minnen så det blir större. Sedan hårddisken, brukar ligga runt 320GB och oftast använder man lång tifrån allt på det, så massiva på 500GB tror jag inte behövs. Jag har en compaq, dock vet jag inte vilken stort... Min kamera är kanske inte den allra bästa men jag är grymt nöjd med den! Annars är Acer oftast den mest rekomenderade för den går oftast inte sönder. Dell är tyvärr den lite sämra klassen. och Apples betalar man extremt mkt pengar för märket och oftast är de inte så mkt bättre..

Lycka till, oj ser hur långt det blev, haha^^

2009-09-21 @ 22:45:32
URL: http://chibs.blogg.se/
Postat av: Emmie

haha jo det var peter, hade intervjun med jag tror det var din kompis Amanda :) Har inte en aning om vart jag vill hamna, just nu väntar jag på att min ansökan ska bli godkänd! En sak jag tänkte på, struntar du i att vaccinera dig innan du åker? Eller har dom sagt något om det ;P?

2009-09-22 @ 09:32:15
URL: http://madebyemmie.blogg.se/
Postat av: camilla

heej frida!

ja köpte ju ny laptop nyss, valde mellan den easynote å en acer , men de blev acern för den hade mkt mer minne å va snyggare :) å den gick inte på mer än 5990:- så den rekomenderar ja absolut . på elgiganten! hehe puss

2009-09-22 @ 12:16:54
URL: http://camillasundaker.blogg.se/
Postat av: isabelle

Hej!



Jag har Macen som du har bilden, den är toppen fast den är några modeller gammal! Men den är så himla stilren och enkel, love it!

Jag tycker du ska välja, antingen köper nu en dator som är till för att "duga" under ditt au pair år, eller så satsar du rejält och köper något riktigt bra. Inget mellandyrt som du antagligen inte vill ha när du kommer hem igen...



till din kommentar på min blogg;

Ja jag trivs, jag trivs med familjen, SF är en helmysig stad, har bara varit inne där två gånger, men den är fantastisk! Jag trivs dock inte i staden jag bor, för det är helt dött här, tyvärr. Har inte hunnit få några vänner här än, alla bor som du kommer göra, närmare SF. Men ja jag trivs, det svåra är att vara utan pojkvännen!

2009-09-23 @ 04:32:56
URL: http://lindgrenisabelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback