Jag älskar fredagar!

Nu är det nästan på minuten 3 veckor sedan som jag anlände till Menlo Park och mitt nya hem för ett år framöver. Tiden går så ruskigt fort att det nästan är läskigt. Idag har jag varit en ganska så "Busy Friday" som mitt äldsta värdbarn har börjat kalla mig. Hjälpte till någon timme på morgonen här hemma och sedan var jag ledig hela dagen. Började ledigheten med att åka till Foster city och hem till födelsedagsbarnet Evelina där hennes hostmum hade ordnat ett överraskningsparty för henne. Gulligt gjort! Himla kul att träffa henne igen eftersom hon har varit i NY i massa dagar nu. Grattis på födelsedagen igen raring!
Dagen fortsatte med en tur till ett shoppingcenter med Amelie, en tysk tjej. Blev ingen shopping gjord utan vi satte oss och skulle luncha på Starbucks, vanligte med yougurt kallar jag stabil lunch. Efter att jag stannat till på en halloween butik för att spana på dräkt (som fortfarande inte är inhandlad!!) mötte jag upp Mikaela för ett försök till ytterligare en lunch på Starbucks haha. Fruktsallad matade jag magen med, riktigt lyckad dag det här ;)! Eftermiddagen spenderades hemma hos Mikaela och en liten sväng med sara innan jag for tillbaka hem till mig för att sitta barnvakt. Jag gjorde svenska pannkakor, utan några som helst olyckor i köket denna gången tro det eller ej. Resten av kvällen förvandlades vardagsrummet till en stor frisersalong med två väldigt söta men oerfarna frisörer. Resultatet-jag ser inte riktigt klok ut! Och här sitter jag nu, barnen sover djupt (hoppas jag) och jag inväntar Sara som snart kommer hit och gör mig sällskap. Hon ska sova här för imon blir det uppstigning med tuppen för att fixa allt inför kvällen och Halloween! Vi ska in till San Francisco och jag hoppas på att kvällen blir grym!

Och nu ska jag skärpa mig med mer bilder! Det är nästan ett löfte men ska hitta ett bra sätt att ladda upp dom på, då jäklar..



Kommentarer
Postat av: S

Fredagar är sköna, men utan Frida är den ingen Fredag =)



<3

2009-11-01 @ 00:55:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback