Godnatt från Kalifornien

Hej mina fina!

Sitter inkurad i min nya fina Ralph Lauren morgonrock för cirka 180 riksdaler,lyssnar på min favvis Gavin Degraw och smaskar lite på julias djungelvrål som jag fortfarande är överlycklig över.. Känns som att det var jättelänge sen jag skrev här men insåg att jag faktiskt skrev och uppdaterade er senast igår... Kommer ihåg att jag störde mig lite smått på alla au-pair bloggar jag läste innan jag åkte om att alla skrev om hur otrooooligt upptagna dom var hela tiden. Kom igen- hur mycket tid borde det inte bli över efter att ha passat barnen och umgåtts med sina vänner tänkte jag. Idag, snart 3 veckor senare förstår jag precis vad dom menar. Det är verkligen något på gång hela tiden. Jag är van vid att det är full rulle och det är så jag alltid levt och gillar att leva- men jag trodde helt enkelt att det skulle vara lite mer dötid att fördriva som aupair.. ;)

Jobbdagen igår gick smidigt. Började med uppstigning som vanligt vid 7 för att fixa frukosten, sedan blev det en löprunda, lite play-dooh bakande och annat kul innan jag och tjejerna åkte och plockade pumpor för eftermiddagens halloween pyntande. En vecka kvar och det är så himla roligt hur det verkar vara en osagd tävling här nere om vem som kan dekorera sitt hus läskigast och framförallt vem som kan dekorera sitt hus mest!

En söt Kate på pumpaplockning!

Kvällen spenderades med Jessica och Sara i Palo Alto. Vi åt gott på Cheesecake factory- fick äntligen min första grek sallad! mums! Sedan gick vi runt och var allmänt ledsna över att vi inte är 21 i det här landet och kan gå ut- vi körde och gick förbi bargatan ett antal gånger bara för att känna känslan lite med det gjorde oss inte mycket gladare. Isället avslutade vi kvällen med att äta BJ i baggageutrymmet på min bil. haha Tragiskt, men
sant..


Idag har vi haft en heldag inne i San Francisco. Morgonen började himla bra med att jag&sara blir utslängda från tåget som skulle ta oss in till stan. Vi hade inte fattat riktigt fattat att man var absolut tvungen att köpa biljett INNAN  man fick på tåget vilket resulterar i att världens otrevligaste och äckligaste biljettklippare hotar med att ringa polisen och skriva en böter på 500 dollar till oss om vi inte genast går av- tror ni vi tjaffsade emot? Så där satt vi på en station mitt ut i ingenstans men sån tur var kom det en buss halvtimmen senare som vi kunde hoppa på istället. Dagen inne i SF var iallafall underbar- vi mötte upp med Jenny och Andrea som är vänner från aupairskolan. Mycket kul! Och jag fick äntligen shoppa, som jag längtat! Eftersom vi var försenade på grund av tågincidenten och Sara skulle hem och vara barnvakt hade vi inte så mycket tid som vi ville men jag kom allt ut med några gula fina kassar från ett tre vånings stort Forever 21!

Och kusin Linda om du läser detta- vi var på Lohmans men hittade typ ingenting alls :/ Fast vi var himla stressade så kanske borde ge det en chans till :)




Andrea,jag, Jenny och Sara- jag älskar längdskillnaderna på detta kort! ;)



Forever!! nattibästis, när du kommer hit och hälsar på (för det har jag berstämt att du ska), då ska vi spendera många timmar här) :)

Några av dagens inköp

Nu ser jag absolut ingenting längre på mina ögon så antar att det är dax att stänga ner- jag haaatar verkligen denna ögoninflammationen som aldrig vill ge med sig fast jag ska inte klaga. Imon blir det barnkalas här för lilltjejen och sedan ska jag på mitt första au-pair möte där vi ska karva pumpor!
Hoppas att ni har en underbar söndag där hemma.
Tänker på er!

Kommentarer
Postat av: Kusin Linda

Meeen va tråkigt med Lohmans. Fast de kanske har ändrat inrikting sen jag var där, det va ju ett par år sedan :)

Men jag vet att det iaf var på övervåningen,och att kläderna var sorterade i storleksordning. Hittde en massa jeans och shorts typ. Jo ni måste ge det en chans till, fall ni missar nått :D

2009-10-25 @ 09:23:29
Postat av: Syster:

Det låter som att du har det bra min kära syster!:) När vi kommer MÅSTE du och jag verkligen till forever21!:D Saknar dig! <3

2009-10-25 @ 10:01:48
URL: http://elingrundstrom.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Det låter toppen!!! :D

Då fick du en annan toppfamilj än den förra som blev en sån besvikelse!!

Jag har det toppenbra också! Älskar verkligen min familj, så snälla! Och bo granne med Bill Clinton är pretty nice xD

2009-10-26 @ 05:09:05
URL: http://chibs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback