Jag och kök är ingen bra kombo

Yes, nu var det bevisat ännu en gång- jag och kök går helt enkelt inte så värsta bra ihop. Igår tänkte jag vara en superaupair och förbereda ett stort kakbak för tjejerna när dom kom hem från skolan. Jag skulle ta hand om dom hela eftermiddagen så tänkte att det var ett väldigt bra tidsfördriv.

Olycka nr 1: Jag ska förbereda genom att ställa fram all frosting och strössel. Då åker en karamellfärgsburk ner från samma hylla och till på köpet så var korken på den inte åtskruvan. Så ut rinnger röd karamellfärg över en helvit skåpsdörr och ner på marken. Det enda som ekar i mitt huvud är mammas röst sen när man var liten " Frida, var vääääldigt försiktig med karamellfärgen för den är omöjlig att få bort".  Efter några panikattackar, massa skrubbande och massa vatten senare så syntes det inget från mitt lilla missöde. Jag hade dock så dåligt samvete att jag berättade för min värdmamma ändå men hon är alldeles alldeles för gullig- "Frida i ett kök är det meningen att det ska synas att man varit där".. :)

Olycka nr 2: Igår fick jag sådan längtan efter sesamfrön, (nu är det nog en och annan som höjer på ögonbrynen), men ja, sesamfrön va det i alla fall. Så när jag och lilltjejen ska iväg och handla lite andra saker passar ja på att köpa mina frön med. Väl hemma går vi upp på övervåningen och leker i någon timmen. När vi sen går ner i köket igen så tror jag först att det är en myrinvasion som har tagits sin in i huset, innan jag inser vad som verkligen har hänt. Jag har ställt fröpåsen alldeles för långt ut på ena ögruppen så de båda hundarna hade sett sin chans till en smaskig måltid vilket resulterade i en 20 min städning för mig och tjejerna som så gärna villa hjälpa till. Sötnosar.

Olycka nr 3: Den minsta tjejen ska hämta lite mer strössel men råkar samtidigt stöta emot en vanijextrakt flaska som flyger ner och krossas i marken. Ut flyger all brun vätska över halva köket och ner på alla våra recept och på kokboken. Fram med trasan igen och lite till städning. Vilken katastrof dag i köket! Men säg mig varför jag inte är förvånad. Visserligen orskade jag bara en halv olycka själv...

Kakorna blev i alla fall jättefina så det var väll lite värt det till slut ändå :)
Kvällen igår spenderades med Mikaela och några av hennes svenska vänner på ett au pair möte i en shoppingcentrum. Och jag körde motorväg för första gången här! Vägarna är så gräsligt dåligt belysta så det var lite ovant. Vi avslutade kvällen på ett jättemysigt glass ställe i Palo alto där man kunde göra sin egna glass :)

Nu är jag ledig från till 2 (glad överraskning eftersom jag brukar jobba mer eller mindre hela dagen).Nu blir det löprunda, åka på lite ärenden, köpa nya linfrön bland annat haha. Ikväll ska jag ut och äta fredagsmiddag med familjen och sen ska jag vidare för att träffa Evelina, en svensk som har varit här i lite mer än 2 månader tror jag :)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Fuffan lilla vilken dag! Tur att färgen gick bort. Mammis

2009-10-17 @ 08:52:57
Postat av: elli

låter stabilt du (: du har inte bakat kladdkaka på 275 grader än då iaf?! ;) puss hjärtat

2009-10-19 @ 20:24:41
URL: http://ellinorring.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback