Hockey & Happy thanksgiving!

Idag firar vi som sagt Thanksgiving här borta i staterna. Jag har precis suttit och kollat på Macy´s julparad som pågår i New York med mina söta värdbarn. Om jag ska vara helt ärlig så känns det som vilken annan dag som helst, jag tror helt enkelt inte riktigt högtiderna här borta kommer bli desamma när man inte har sin familj&släkt här. Men det hindrar ju inte att man kan fira ändå. I eftermiddag ska vi till min värdpappas föräldrar som bor i Marin County ovanför San Francisco och om vi kommer hem igen i någorlunda tid blir det party ikväll!

Men nu till något helt annat, NHL hockey matchen igår. Ja, vad ska man säga! Det var en sån atmosfär i arenan,( vad annars när 17500 pers samlas för att heja på samma lag). Dock så var inte själva matchen i det intressantaste laget för Blackhawks slog Sharks med 7-2 och det stod 7-0 till 5 min kvar av sista perioden. Men vad gör väll det när allt omkring är så himla mäktigt och när man egentligen inte riktigt bryr sig om vem som vinner eller ej? Svenskarna Niklas Hjalmarsson&Douglas Murray var på isen mycket i alla fall, och nej hade inte Jessica sagt att det var svenskt på isen hade jag inte haft en aning. Tack så jättemycket Jessica för biljetten och för en toppenkväll!

Himla jämn match alltså!

Man fick inte filma med videokamera men vanlig kamera var det ju ingen som sa något om ;)

Kommentarer
Postat av: jessica

tack sjalv :D

2009-11-27 @ 03:01:02
Postat av: Anonym

tack för brevet frida! Det gjorde hela min dag. Du är bästbästbäst.<3

2009-11-27 @ 21:43:28
Postat av: Anonym

och tack för tröjan och ringen med!!!!

2009-11-27 @ 22:20:15
Postat av: Anonym

oj, det är julia som skrev om du undrade :)

2009-11-27 @ 22:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback