Godmorgon Usa,godkväll Sverige

Jag sitter och smaskar i mig min frukost bestående av färska jordgubbar och havregrynsgröt men min nyinköpta äkta svenska jordgubbssylt från Ikea! Eftersom ögonen inte ville hålla sig uppe igårkväll, ger jag er en helgsammanfattning nu i stället!

Fredagen- Började med att min snälla värdmamma ger mig ledigt till klockan 2 på eftermiddagen. Det blir genast gymmet med Mikaela. Efter ett step pass och ett bodypump pass kände vi oss mer än nöjda och unnade oss en god fredagslunch hemma hos henne bestående av svenska pannkakor. Jag har kommit in i det stadiet då även saknaden av materiella saker hemifrån börjar bli påtaglig. Eftermiddagen spenderades med jobb, innan jag och familjen åkte på världens middag med deras poolklubb.

Lördagen- jag vet faktiskt inte hur jag ens ska lyckas summera denna dagen rättvist. Jag vaknade upp hos Sara efter vår mysiga sleepover. Efter en god frukost på ett bagelscafé satt vi på tåget in mot San Francisco. Eftersom denna damen har skött uppdateringen av dagen helt lysande tänker jag inte försöka slå den. Men jag kan säga som så att dagen var hysteriskt. Vi gick från idéen att äta en mysig måltid på någon resturang till att boka hotell rum för natten för att sedan checka ut en timme senare. Hela dagen bestod av konstiga händelser. För att bara nämna några blev jag utskäld av en förmodligen påverkad eller bara allmänt-dålig-dag tjej för att vi hade råkat stöta i varandra, vi sprang marathon till tåget för att sedan inse att det går om nästan två timmar och en utelåsning hemma hos Sara. Hur som helst, natten avslutades i min säng med en övernattningsgäst mer än beräknat.

Söndagen- siktet var inställt på outlets men eftersom alla kände sig lite halvkrasskliga styrde jag och min fina Sara bilen mot Ikea istället. Vi lyckades denna gången komma i tid innan resturangen stängde och det blev köttbullemiddag för 1 dollar(7:-)! Denna gången var det inga depp känslor av att gå runt därinne bland all svensk hemiredning- bara happy feelings av att få shoppa en helt del fint till rummet! Med baggagen full lastad, avslutade vi en rolig med sannerligen konstig helg med ett glass stopp, surprise!
Hoppas att er helg har varit bra! Nu tar vi nya tag inför en nya vecka, snart är det helg igen!


Två söta tjejer på ett inte allt för flashigt hotellrum!


EnEllen

En Sara med delar av våra inköp


Ser det inte aptitligt ut? Det smakade inte som Ikeas köttbullar hemma och än mindre som mormors, men man får ta det för vad det är!



Kommentarer
Postat av: Anonym

hehe thanx hun!! det måste vi göra om.. haha, läs vad pappa skrivit.

2009-11-10 @ 09:15:17
Postat av: e

hehe thanx hun!! det måste vi göra om.. haha, läs vad pappa skrivit.

2009-11-10 @ 09:15:27
URL: http://ekleiner.blogg.se/
Postat av: Birgitta .R, granne

Hej Frida. Vi läser om dig ibland och vi är glada över att du trivs. du vet ju att vi gör allt hemmagjort hos oss. Spara lite Bergisskivor och torka dem i ugnen på eftervärme så kan du smula det som ströbröd nästa gång du ska baka kladdkaka.(gör mycket så kan du spara till flera kakor)Här förbereder vi oss för 10-årskalas och så ska vi skicka över vår dotter till USA i veckan. Ha det bra Hela fam. hälsar till dig

2009-11-11 @ 20:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback