En Halloween i staterna

Jag och sara började denna festliga dag med en festlig frukost innan vi åkte på kostymletning- inte alls i sista stund eller så. Det var inte helt oväntat väldigt utplockat men efter några timmars flängande hittade vi till slut våra outfits förkvällen. Sedan bar det av hem till mig där lite fotografering av Tinkerbell och Dorothy ägde rum.


fter lite fixande infor kvällen, en hundrymmning när några barn knackade på trick or treat, en väldigt försenad taxi och annat krångel satt vi äntligen på tåget in till San Francisco.

Väl framme åkte vi hem till den här bruden och började förfesten!


Älvan Andrea, Djävulen Sara och Miss Muffet Frida

En söt djävul med min tjusiga mössa



På väg till en tvättäkta amerikansk hemmafest

Där träffade vi en annan söt donna, Mikaela. Plus massa andra svenskar och annat folk. Tyvärr har jag inga bilder innifrån huset med hängande människor, avhuggna händer och annan galen utsmyckning.


I väntan på taxi hem för övernattning hos Andrea efter en toppenkväll! Kvällens konstaterande- San Francisco behöver mer taxibilar. Vi väntade i över 90 min i kylan för att få komma hem!


Ett smakprov på hur folk går in för Halloween här borta.

Två tröttisar som sitter och äter vääääärldens godaste Veggie-bagels! Det lär inte vara sista gången vi äter dom. Tack för en toppen Halloween brudar!  Det sägs ju att man ska ta seden dit man kommer, men i det här fallet tänker jag ta med mig seden till Sverige. Vi har helt enkelt mycket att lära av amerikanarnas syn på högtider!
Hoppas att ni hade en bra Halloween därhemma!
Jag saknar er

Kommentarer
Postat av: Jesper Gustafsson

älskar din blogg frida! usa FO LIFE

2009-11-03 @ 11:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback