Turistande, hostel och thanksgiving

Hej mina kära!

Det är samma visa varje söndag och jag har bestämt mig- jag ska sluta ursäkta mig för dålig uppdatering under helgerna. Denna långhelg har varit hektiskt- om ännu mer än någon annan och datorn har knappt varit påslagen. Men här kommer i alla fall en en uppdaering på vad jag har sysslat med de senaste dagarna! :)

Torsdagen: Thanksgiving spenderades i min värdpappas föräldrars hus i Marin County. Det låg som i en liten fiskeby som var hur mysig som helst. Efter en thanksgiving middag som inte var mycket att hänga i granen (om man ska jämföra med maten som min mormor&farmor brukar laga vid högtider), ett antal pajer och efter att ha blivit uppraggad av en 75 årig gammelfarfar hela kvällen styde bilen äntligen hem mot Menlo Park.  Jag tänkte vara en snäll aupair och erbjöd mig därför att stanna hemma med tjejerna när mina värdföräldrar åkte vidare på lite till firande hos delar av deras släkt.

Marin County

Fredag: Tidig uppstigning för att fara in till San Francisco för att spendera dagen tillsammans med Andrea&Mickis. Vi  spenderade en heldag som äkta turiser, nästan så att magväskan åkte på. Vi åt äckelmat i ChinaTown,strosade på Pier39 och besökte Haightstreet där det inte vore överdrivet att säga att 1/3 som går på den gatan är påverkade. Inte så att det känns obehagligt eller något utan det är faktiskt en riktigt skön och lugn stämning på hela gatan. Och kusin Linda, det var verkligen som du sa. Haight street är som att gå på zoo, folk klär sig i outfits som du aldrig ens skulle komma på tanken på att kombinera ihop.

Chinatown


Alcatraz på avstånd

Alexander mammo, ifall du läser detta! Nu kan du byta ut bilden som jag antar kommer härifrån mot denna bilden och tagga mig rättvist i denna bilden. För visst är det härifrån den bilden är? Försökte till och med ta den från samma vinkel som du! ;)



Lördag: Jag och Mickis beger oss även denna dag tidigt in med tåg till SF för att vi har många ärenden som ska utfärdas innan kvällen. Vi börjar med att vi tänker fräscha till oss i håret lite så vi går till en frisörsalong (som jag en riktigt bra känsla av och till och med hade googlat om innan för att se om dom hade fått bra recensioner). Okej nu blir det detaljfakta här så bryr ni er inte så skippar ni detta stycket. Jag ska iallafall fixa bort min gräsliga utväxt och ber min frisör göra det. Timmen senare sitter färgen i och det är dax att skölja ur. Här kom första paniken! Hade det varit påsktider hade jag gjort succé men just förtillfället känner jag inte för en knallgul färg i håret. Frisören får lite halvt panik och färgar om det- med samma resultat igen.. Det slutar med att vi lägger i en toning som får det hela att se lite bättre ut men jag ser fortfarande ut som en ägg-gula i håret. Vet inte hur många gånger jag höll på att börja lipa inne på salongen med hejdade mig- att vara borta från allt&alla hemma i Sverige har verkligen fått mig att få riktigt bra perspektiv på livet. För visst finns det så mycket mer betydelsefulla saker än hår här i livet.  Så nu hamnade den här händelsen mer i "en  erfarenhet rikare facket". Håret blir nog fint efter några (läs 20 tvättar)... Resten av dagen var ett kaos. Jag skulle tråka ut er om jag skrev i detalj vad som hände men allt, och då menar jag verkligen ALLT gick emot oss. 21.55 hade vi i alla fall inhandlat partykläderna för kvällen, affärerna stänger 10. Sedan checkade vi in på en sunkigt hostel, började förfesten och sedan väntade en mycket sen utgång. Natten avslutades på ett Hilton hotell med ett norskt kostymnissegäng innan jag&Andrea återvände till våran mindre fancy sovplats på hotellet. Vi tappade visst en Mickis på hotellet...

Ja ni ser ju själva, det var ingen hästensäng vi sov i inatt.

Söndag- Jobbig uppvakning. 2 timmars sömn. Har ont i hela kroppen efter en natt på en säng som kan liknas vid en fängelsebrits. Hemfärd till Menlo Park, några timmars jobb och sedan Thanksgiving middag med min favoritSara och 6 andra i min aupairgrupp hos vår LCC. 47 bjudna, 7 kom. Himla bra uppslutning va?

Nej nu kan jag inte hålla uppe mina ögon längre. Ha en bra måndag mina vänner, snart är det helg igen!
Ni vet att jag saknar er


Kommentarer
Postat av: malin

hej igen sötnos!!! åå dåliga sängar känner jag igen! tror du vet vad jag sover i jämt nu!!! fan vad trist med håret, du slapp betala va! massa kramar

2009-11-30 @ 20:02:29
Postat av: Tess

ÄSLAKR Haights =) Där vi tatuerade oss! Måste ses i helgen? <3

2009-12-02 @ 05:46:33
Postat av: sara

Min favoritfrida! =)

2009-12-02 @ 08:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback