Studenten 09

Studenten 09! Jag kan inte annat än säga att det var absolut den bästa dagen i mitt liv.



7.30- Champangefrukost hos Hennystjärnan. Lite vemodighet, massa glädje. Jag höll tal till mina kära klasskompisar
8.30- Livlig bussfärd till skolan.. Vem vill gå i ettan nu?

9.00- Samling i klassrummen för att sedan marchera upp till Kungsporten för avslutning och stipendieutdelning. Jag fick stipendie för goda kunskaper i Svenska C. Tackar oh bockar



Sedan följde en tid av fotografering, mösskrivning hamburgeätning,tårtkalas och betygsutdelning. Jag ser ut som Jönköpings största stropp-donna, hälften av killarna ser ut att behöva lite Prozac och jag tycker vi ser allmänt döda ut men vad gör väll det. Suddigt blev det med... Vi var lyckliga i alla fall!



Tiden innan vi sprang ut är som en stor dimma för den lyckan går inte att beskriva med ord. Ryser när jag bara tänker på det. Nv3a är sista klassen att  springa ut. Först står vi länge och kollar ut över folkhavet från fönstrena på övervåningen innan vi beger oss ner mot nedervånigen och platsen för utspringet. Jag blir helt tårögd när jag tänker på det. Minuterna innan..... Let´s get ready to ramboooooooooooo! Konfettikanongrejer och underbaraste klassen gjorde vårt utspring till det bästa av dem alla ( enligt en högst partiskt jury haha)!






Glädjen var total när man möttes av nära och kära! Det blev ett hejdundrans pusskalas och överösning av blommor och gosedjur såklart!











Natti&Fridi på väg till studentflaket som vi trodde stod och väntade på oss så fint. Så var inte fallet men efter lite panik rullade vår container ( ja, vi åkte i en container!) in och vi kunde fortsätta festen!  Och NV luktar inte bajs, vi luktar nice! haha











Sedan blev det Taxi pappa hem till alla nära och kära som väntade!
Massa god mat, ett långt och gråtfyllt tal som hölls av pappa till mig,  drop-in av både väntade och oväntade och paketöppning ägde rum.

Ignorera ansiktsuttrycket...
En utav alla presenter som kommer att komma väl till pass det närmsta året. Åhh jag spricker snart av att få berätta alla nyheter om Usa men det får vänta. Studenten förtjänar verkligen ett helt eget inlägg! :)
Jag tänker inte låta detta sväva ut i något Oscars-tal men jag vill tacka alla underbara människor för de jätte jätte fina studentpresenterna och blommorna jag fick!
Jag fick bland annat en videokamera utav föräldrarna, en fallskärmshoppning som ska äga rum i sommar av älsklingen och jättefina smycken av syster. Tack igen!



Pappa ville ha photosession innan jag for vidare mot klassens förfest hos Nina.





Festen bar vidare mot Sliver för att träffa massa andra studenvänner, en snabbvisit till Donken för att möta upp min borttappade klass och sedan hem till Nina igen. Vid 5 tiden bar det hemåt för bästis och mig men först ville vi vara Torgets första kunder och köpte med oss lite blommor hem! Bevis nedan!



Snipp snapp slut, så var livets saga slut! Jag blir gråtfärdig när jag tänker på det.
Tack alla, framför allt Nv3a och alla nära&kära som gjorde 12 juni 2009 till den bästa dagen i mitt liv!

♥♥♥


Kommentarer
Postat av: din bästis

´nu blev jag ledsen :(:(

2009-06-15 @ 23:07:30
Postat av: Nallen

jaa de är sorgligt man skulle vilja tillbaka nästan och göra om sista månaden igen =)

2009-06-17 @ 17:56:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback