Kommer inte ens på någon rubrik

Jag känner mig helt totalt tom och sitter i ärlighetens namn vid köksbordet och storlipar. Familjen i Usa, som jag nu har haft kontakt med i ca 3 veckor, mailat och pratat en hel del i telefon, skulle igår tagit ett beslut om dom ville att jag skulle komma till dom. Vi har verkligen dragit ut på det för att lära känna varandra och både hon, jag och pappan har sagt att vi verkligen klickar. Det känns lite som att de senaste veckorna har vi liksom bara varit i kontakt för att vara 100% säkra att vi verkligen kommer att gå bra ihop. Igår bad hon mig att verkligen tänka över om jag kände att jag skulle passa in i deras familj och jag skrev ett av alla 40? mail till henne och sa att allt kändes verkligen toppen! När jag så nyss öppnade mailen tänkte jag inget annat än att jag skulle få ett ja, för det är den känslan jag har haft under alla dessa 3 veckor. Då står det att dom är "heartbroken" men har tvingats välja den ANDRA! aupairen som hade 2 yngre bröder och därför lite bättre erfarenhet med busiga pojkar. Vadå den andra?!?!?! Nummer ett: CultureCare lovar en one-to-one-match. Alltså att man matchas med en aupair/familj i taget. Tackar man nej får man en ny. Nummer 2: Vore det inte sjysst utav henne om det ens är tillåtet att göra så här, att nämna att det finns en annan kandidat om platsen. Vi har ändå lagt ner så mycket tid på den här matchningen och verkligen gjort allt för att se om vi passar. Då skulle jag slippa känna mig så här. Nr 3: Om hon nu hade två kandidater att välja mellan, vore det inte mest logiskt att hon valde vilken aupair hon ville ha och sedan erbjöd henne platsen. Istället för att låta mig välja om jag vill komma dit och sen helt plötsligt finns inte det alternativet kvar. Jag vet att man ska vara beredd på plötsliga nej i matchningsprocessen men här känns som att det har gått för långt och att det är en människa utan känsla och hjärta som tackat nej. Usch vad jag är ledsen.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag förstår att det känns hur tungt som helst! Exakt samma sak hände mig i mars. Jag pratade mycket med en familj och tänkte, om det är någon som tvekar så är det ja. Helt plötsligt dök ett mejl upp där det stod att dem tackade nej till mig. Jag var så säker på att det skulle bli dem. Totalt nobbad och dum kände jag mig..



Det kanske inte tröstar att höra nu, men att det inte blev den familjen har verkligen varit positivt för mig. Nu ska jag åka till en familj som passar mig mycket bättre och jag är övertygad om att det kommer komma en rätt familj för dig också.



Lycka till nu och ge inte upp!

2009-06-17 @ 13:56:27
URL: http://newcitynewlife.blogg.se/
Postat av: mike

blir de inget nu frida eller? hade du inte några andra familjer att välja ??

2009-06-17 @ 18:03:54
URL: http://mikejohansson.blogg.se/
Postat av: Emelie

Men va! Det där låter jätte skumt. Nu tycker jag du ska ringa till CC och fråga vad det är som står på!!

2009-06-17 @ 18:11:34
Postat av: SHEER BLONDES

Hej! På våran hemsida testar vi skönhetsprodukter och ger tips.



Du får jättegärna ta en titt & hoppas det är OK att vi lämnar en kommentar!



/Alicia & Tessie

SHEER BLONDES

2009-06-17 @ 18:19:13
URL: http://sheerblondes.se
Postat av: lisa w

FYYYYYY vad tråkigt!! jag fattar att du är superledsen nu :/ Jag hoppas verkligen det löser sig! Vet att du kommer göra ett superjobb i USA, lika bra som du skött dej på kanten i HF :)

2009-06-17 @ 19:20:02
Postat av: Sarah

usch fy vad tråkigt Frida!! Hoppas allt löser sej för dej! och ha en fin midsommar :) kram

2009-06-17 @ 23:27:25
URL: http://sarahwaldo.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Jag tycker det var riktigt jävla dålig stil av dem verkligen! Jag skall också åka med CC och de har ju bara en matchning åt gången, verkar jätteskumt verkligen! Jag hoppas verkligen du får en annan familj som är bättre än dessa! Fast jag förstår hur jobbigt det är när det kändes så bra med dessa!

/Cecilia

2009-06-18 @ 01:02:28
URL: http://chibs.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Stackare:( Jag lider verkligen med dig, ja lovar, vi har ju våra drömmar om CA så förstår hur ledsen du blev, och de e ju sjukt dålig stil av CC att göra så..då kan vi väl också få flera samtidigt i så fall. Har du ringt dom? Förstår att det känns jobbigt nu, men tänk på att du iaf fått en familj i CA:) Då är det inte omöjligt, du kommer få en snart igen!! Vi ska till CA vi :D

Tack så jätte mycket för ditt tips, ja tror också jag kommer ångra mig massor om jag inte åker, det är ju min dröm!! Lycka till med allt, de kommer snart en ny!! Det kanske inte var meningen med den familjen..ha de bra!

2009-06-18 @ 13:31:03
URL: http://pilly.blogg.se/
Postat av: camilla

fyyyyyyy! riktiigt dåligt av dom frooggie! du förtjänar en mycket bättre familj :)



hoppas din student va kanon! tråkigt att du inte är med på hallby camp :( saknar dig <3

2009-06-18 @ 13:38:17
URL: http://camillasundaker.blogg.se/
Postat av: Lisa

Gud vad hemskt med familjen... Måste vara tungt när man känner att man verkligen klickat med någon.



Sv: Gud, vi har det lika samma... Jag är inte ensam och det känns så skönt. Jag blev nästan lite tårögd när du kommenterade, för det är exakt så jag också känt!

2009-06-18 @ 18:23:23
URL: http://ettlivsomaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback