En ledig onsdag!

Det hanns aldrig med någon utlovad update om min aupairsituation  igår och jag håller med andra aupairbekanta om att det är så frustrerande att aldrig ha ett vettigt svar då folk frågar när man åker. Nu ligger det till som så här, att jag och Tutti tvekar om vi ska söka hos SI eller om vi ska ge hennes Florida-kontaker chansen. Jag har i alla fall en preliminär intervju med SI den 4 aug. Jisses det är snart redan augusti!


 Jag också kontakt med min tidigare värdfamilj som jag var matchad med. Dom skulle kolla med deras LCC och familjer i deras område efter en möjlig familj. Så gulliga är dom! CC ringde och frågade för ett par dagar sen om jag vill öppna upp mina önskemål ( åka med Amanda och komma till CA) men jag har bestämt för att ge det lite mer tid. Det gör absolut ingenting om vi åker i Oktober eller så.

Gårdagen spenderades först med massa timmars jobb på Hemtjänsten. Åh jag trivs verkligen jättebra. Deras nya 400-jobbare sa upp sig igår, hon pallade inte trycker. Herre gud, sånt blir jag så irriterad på. Vi var 1000 som sökte och 400 fick jobb inom kommunen. Kul att hon upptog en plats som någon annan så gärna hade velat ha istället. Efter jobbet träffade jag mormor&morfar en snabbis för att sedan äntligen träffa Nattibästis ♥ Vi var och såg Proposal på bio och gick sedan en promenad runt Munkan. Den 15-16 och förhoppningsvis 14 åker klassen till Öland! Om allt går enligt planerna då såklart!

Nu verkar det som att mamma har dragit igång nån slags obligatorisk städdag här hemma så det är väll bäst att ansluta sig. Sedan blir det lunch på Piren med mommo&moffa, mamma pappa och älsklingen.




Fulgubbe, N&F. Haha vilka minnen!


Kommentarer
Postat av: N

ja herregud vad kul vi hade på cypern..minst lika roligt på öland? :D

2009-07-22 @ 12:58:05
Postat av: julia.

hoppas du vet hur dammsugaren fungerar denna gången ;)

2009-07-23 @ 15:32:57
URL: http://juliaay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback