Saalbach 09

När jag känner bloggflowet tänkte jag passa på att skriva mitt Saalbach-inlägg som ni alla har väntat på. Eller? ;)

Livets sista sportlov spenderades i Alperna med bästisar och en hel drös annat underbart folk. På en tidig fredagsmorgon avgick bussen från stationen som skulle ta oss på en 25 timmars lång bussresa genom Sverige, Danmark, Tyskland och till vår slutdestination Saalbach Hinterglemm i Österrike. Med nackar som kändes som brutna efter en god?! natts sömn möttes vi av det mest fantastiska vinterlanddskap. Vi var äntligen framme!

Efter lite snabb inkvartering på pensionatet var det bare´ att åk. En kär vän till mig som vi inte nämner vid namn, eller okej Lollo du får bjuda på denna, trodde att  kortet som vi fått till vårt rum var liftkortet. haha

Skidåkningen i Saalbach var verkligen underbar men jag måste nog ändå säga att det var sällskapet som gjorde det. Spänstig säl, Malins&Lollos ensamma liftresa samtigt som jag och Elli istället hade vår livs roligaste liftresa, kaktus i djurhuvud, finnar som skriker "Pantabarn" till oss. Ni som känner mig vet att jag är lite utav en väderholic, så därför måste jag säga att jag inte var redigt nöjd med våra få soldagar men man kan ju inte få allt.

Veckans tabbar är inte lätträknade. Jag kan ta på mig många utav dem. En dag bestämde jag mig för att ge det här med snowboard en chans. Min privata skidlärare sa att jag hade talang medan andra tyckte det passade sig att skratta ut mig istället. Sen skulle jag bara slänga toalettpappret i toan men istället slog det kortslutning och hela rullen åkte ned.

Jag och Elli  räknade fint ut på hemresan att vi hade snittat 3 h sömn/ natt och partajat 6.5 dagar/7. Lovley!  Även dagar som vi hade planerat att stanna hemma, lyckades vi ändå till slut hamna på krogen. Kareoke, mindre trevliga vakter och massa dans gjorde kvällarna fartfyllda. Familjen (Ella&Jag) agerade peronliga raggassistenter åt Malin och Lollo med mindre lyckade resultat eller vad säger du hjärtat?♥

Hemresan gick som på en dans med bästa sällskapet. När min älskade Ella föreslår att vi ska sätta på lite runka runka musik tror jag inte resan kunde fått ett bättre slut!

Tack alla underbara människor som gjorde detta sportlov till det bästa någonsin!

Veckans mest använda uttryck:
- Vart tog Lollo vägen?
- Vill du smaka?
- Bästa svängen hökarängen!
- Ska vi ta tetrat eller flaskan?


                                                                          


  

   

      




 


Ta mig tillbaka!
  

Kommentarer
Postat av: elli

de lyckades ju så bra själva?!?! ;) haha det va ju du som föreslog musiken.. ja hörde dock lite fel bara... =P men okej.. bjuder på den !

ps. tetrat va bäst! ds.

2009-02-19 @ 14:15:45
URL: http://ellinorring.blogg.se/
Postat av: till ella

haha vaa? va de inte du som föreslog runka runka? fan dååå.. de va ju mkt roligare. Ps: Du är bättre än tetrat ds. :)

2009-02-19 @ 14:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback