Julen 2009

Ja, det är med blandade känslor som jag säger att julen 2009 är över. Detta har helt klart varit den mest annorlunda julen någonsin. Att fira med en annan familj än man är van vid, äta julmat som inte alls liknar mormors köttbullar eller farmors kalkonlunch och se några andra än sin egna släkt sitta vid julgranen och öppna julklappar, har varit en annorlunda upplevelse- på gått och ont. Saknaden efter alla man älskar där hemma har blivit så otroligt påtaglig under de senaste dagarna men ändå har jag varit så tacksam för att ha firat en amerikansk jul. Dom flesta i familjens släkt är verkligen supergulliga och har gjort allt för att jag ska känna mig så hemma som det bara går. Julafton här började med världens mysigaste skype-date med släkten. Det var inte lätt att hålla tillbaka tårarna. Sedan fortsatte dagen med några timmars jobb, lunch med min värdpappas föräldrar och därefter var det julmiddag här hemma hos oss med lite av familjens vänner och släkt. Kändes mer eller mindre som en helt vanlig dag.

Juldagen är däremot vår motsvarighet till julafton hemma. Dagen började med att jag blev väckt av kate klockan 5 på morgonen. Jag hade lovat henne att vi skulle lägga våra julklappar till mina värdföräldrar under granen. Att det var såå tidigt på morgonen stod inte riktigt i vårt kontrakt när jag lovade henne detta men det var bara att dra sig upp ur sängen. Därefter fick jag skypa med delar utav släkten ännu en gång vilket var underbart! Timmarna senare var det dax för julklappsöppning med familjen. Jag fick hur mycket gulligt som helst i min strumpa- Ram med foto på mig och tjejerna,smink,ljus, en gudiebok om SF av Patricks föräldrar (det är tanken som räknad men nu har jag 5 stycken, ska nog starta en liten gudieboks-shop här i mitt rum) och sist men inte minst DUBBEL lön! Det är i sådana här lägen man får dåligt samvete men innerst inne är såå sjukt glad. Familjen och tjejerna blev himla glada för mina julklappar i alla fall. Tjejerna fick ballerinakjolar och dräkter och Jackie&Patrick fick en korg med massa svenska grejer och biobiljetter plus en fri barnvaktskväll så länge dom vill. Efter julklappsöppningen spenderade vi precis heeela dagen hos barnens mormor&morfar. Här fick jag en till julstrumpa med ännu mera fint- presentkort på Starbucks,en blus från Bloomingdales,krämer,tvålar och en fin silverram. På eftermiddagen blev jag otroligt glad när vissa av oss samlades i tv-rummet och dom slog på något som jag först inte hade en aning om vad det var, men som minuten senare visade sig vara Tomte-delen (den bästa delen enligt mig med schackbrädefärgen och "Mama-dockorna") utav Kalle Ankas julafton. Jag som trodde jag skulle missa det iår men så fel man kan ha. Kvällen avslutades med en kopp glögg och en powerwalk runda med min fina Sara. En minst sagt annorlunda jul helt enkelt!

Tack så jättemycket familjen och släkten hemma för de fina julklapparna ni skickade mig! Träningsband,smycken, muffinsbok, tillskott till ett numera glatt bankkonto m.m. Ni är bäst!






Bus i parken på julaftonsmorgonen


Kate verkar vara liiite skeptiskt när hon öppnar mitt paket..



Lite utav mina fina julklappar! :)

♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback