Drömkursen

Så var det måndag igen. Den har spenderats på gymmet, en hel del timmars jobb bestående av en cykelutflykt med Margaret och massa annat pyssel och kvällen har spenderats på Menlo Parks brandstation med min aupairgrupp. Saras pappa&bror från Sverige kom och hämtade upp henne därifrån, åhhh vad jag vart glad för hennes skull. Vilken känsla att få träffa någon från hemifrån!

Hur som helst, jag har verkligen hittat världens tuffate skola inne i San Francisco. På tvn kom det upp en reklam för Acadamy of Art Univerity (precis när jag har satt på datorn för att leta kurser jag vill gå). Det var nog helt enkelt ödet för när jag med en gång klickar in på deras hemsida så ser jag att dom har massa journalistkurser och en hel del annat kul. Och lyssna på den här kursen, det känns som att den är gjord för mig-
"FSH 108: Introduction to Fashion Journalism | Units: 3
This course introduces students to writing fashion editorials for magazines, newspapers, television, and fashion industry public relations. Students will gain interviewing and reporting techniques while learning to write editorial articles and profiles. Emphasis will be placed on the importance of a news hook and how to handle a running story."

Kursen är verkligen inte vansinnigt dyr men nackdelen är att skolan ligger inne i SF och att den är på en himla dum tid. Men åhh vad glad jag skulle vara om jag kunde ta den här kursen! Något så fasligt kul.


Kommentarer
Postat av: Stefan

Go for it älskling!, det låter ju som en kurs som är gjort för dig! <3

2009-12-01 @ 12:04:38
Postat av: Per-Anders

Vad kostar den? Lätt ju lite häftigt för dig!

2009-12-01 @ 18:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback