Del 2 av vår resa!

Jag måste säga att den här uppdateringen kommer nåååågra dagar för sent men take it or leave it helt enkelt.

Måndag: Jag och Evelina började morgonen med en mindre stadig continental frukost på hotellet. Sedan styrde bilen upp till Observatoriet som är en jättebra plats för att få en slående utsikt över hela LA och Hollywoodskylten. Dock lite besviken på att vi inte kom närmare skylten men den är egentligen lite väl överskattad så det gjorde inte så mycket. Efter detta åkte vi runt i Beverly Hills området och drömde oss bort och kollade på alla mindre billiga hus... Resten av dagen spenderades inne i LA downtown med Evelinas kompis Hanna som gudie. Shoppingen där skulle tydligen vara såå bra och billig. När vi kom dit tänkte jag först att här kommer jag ruinera mig. Det såg ut som paradiset helt enkelt! Vid en närmare titt på alla kläder som såg ut att komma direkt från torget hemma i Jönköping, var det ingen konst att hålla i pengarna denna dagen. En film rikare för 3 dollar gick jag dock därifrån med. Men det var inte vilken film som helst, utan det var New Moon! Kvaliteten ska jag ju inte skryta över men det är skit samma faktiskt.
Kvällen spenderades i mysiga ute-shopping centret The Grove. Kändes lite som att gå i en fantasivärld men massa mysig julbelysning och annat pynt. Vill ni läsa utförligare om hur det är där hänvisar jag till Blondinbella som också var där för några dagar sen. Pernilla gjorde oss sällskap och vi åt på en såå mysig grekisk restaurang. Kvällen avslutades med Frozen youghurt, något ni absolut inte får missa om ni kommer till Usa. Jag hävdar fortfarande att det är helt vanlig mjukglass (Standardglassen på Ikea som kostar en femma typ hemma heter Frozen youghurt här vilket borde betyda att det är samma sak), men mina vänner här är inte riktigt villiga att hålla med mig. Man får i alla fall välja bland massa olika saker och sedan alla möjliga sorters strössel och toppings. Sedan väger dom bägaren som man fyllt om man betalar efter vikt, himla kul system faktiskt!

 

Tisdagen- Började med att tre trötta donnor försov sig, jag,evelina och pernilla. Efter en snabbfrukost var vi redo för ännu en dag som powerturister. För det är verkligen vad jag skulle vilja kalla oss, späckat schema från tidig morgon till sen natt. Vi började morgonen med att hoppa på en guidad Starline-buss som det kallades. Det var en guidad tur som åkte runt i kändisarnas kvarter och man fick höra massa historier bakom deras hus och så vidare. Verkligen att rekommendera för er som någon gång planerar att besöka LA. Vi åkte bland annat förbi huset som Michael Jackson bodde i senast, David Beckhams hus, Tom Cruise och Katie Holmes m.m.

Efter turen så stötte vi av en slump på några människor som delade ut gratis biljetter till olika tv-shower. Jay Leno spelades in denna eftermiddagen och vi var inte sena med att tacka ja! Några timmar senare satt vi i inspelningsstudion. Huvudgästen för kvällen var Christina Appelgate. Ja, vad ska man säga.. Det var himla tufft att vara där och se hur allt går till och så vidare men det lama är att precis ALLT är förbestämt. Visst fattade man att inte Jay Leno är så rolig i verkligheten men till och med den där gitarristens (ni vet den mörka som alltid har kepsen på sne, han som bara verkar vara allmänt skön) repliker var förbestämda.

Vi träffade på en julig Jack Sparrow

Gaten till Michael Jacksons hus

Kön till Jay Leno

Kameran var inte riktigt tillåten men jag lyckades få en smygbild i alla fall.

 

Pernilla och jag sydde utav en slump upp våra balklänningar hos samma tant, tant Anita. Detta är julkortet som vi ska skicka till henne med en passande stjärna ( som nog mer kommer bli ett nyårskort/vårkort haha)

 

Detta inlägget var tänkt att bli ännu lite längre men jag kan faktiskt inte koncentrera mig längre. Om 88 minuter får hämtar jag upp min prins på flygplatsen. Jag kan inte förstå detta. Det går inte att beskriva med ord hur mycket jag har saknat honom. Mitt hjärta slår 3000 slag i minuten nu.


Kommentarer
Postat av: Evelinamamma

Härliga bilder, glad att ni gjorde denna resan (roadtripen) menar jag. Håller med dig när det gäller mjukglassen, god är den i alla fall. Ha det nu så bra med din Prins, kram.

2009-12-29 @ 10:18:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback