Getjakt och en glad Frida

Jag tror faktiskt inte jag kan bli mycket gladare just nu Helt obeskrivligt. En familj, min dröm familj, tackade JA till mig igårkväll under vårt samtal. Eftersom ja vet att jag som aupair inte får säga ja till en familj i telefon, gjorde jag inte det heller men jag höll på att spricka av glädje och ville bara skrika ut att jag vill komma till dom. Mer om allt detta kommer i ett senare inlägg för det finns så mycket att berätta. Så glad, men ändå så ledsen på samma gång. Att lämna allt underbart här hemma, min fina pojkvän, familj, vänner och släkt kommer bli det tuffaste jag någonsin gjort.

Dagen idag har spenderats med min älskling. Vi började med en festlig frukost.
Vi bestämde oss sen för att gå upp och spela minigolf i stadsparken, men det var ju såklart stängt när vi kom dit så då blev det glass-stopp på Värdshuset istället, lite jagande i Labyrinten och ett besök på Fågelmuseét haha. Eftersom hjärtat mitt bara varit i Stadsparken en gång innan så ville jag visa honom alla söta djur uppe i parken. När vi kommer upp till hagarna, upptäcker vi att en liten killing med världens livsfarligaste horn var på rymmen. Han stog utanför hagen och frågan var mest hur den hade lyckats med detta? Jag tänkte mig mer att vi kunde ringa kommunen och säga vad som hänt, men Steff tyckte det var bättre att bokstavligen ta saken i egna händer. Efter lite mutande med maskrosor, lyfer han upp vildingen, ( som är måttligt tacksam och börjar smy ut någon vit sörja och tjuter som en bebis) och ställer över han i hagen igen. Herregud, roligare syn får man leta efter.

  
                                   Herregud, roligare syn får man leta efter.

Nu har vi precis kommit hem från en elektronikrunda med stopp på Ikea. Jag är på jakt efter en dator, kanske en mini-pc till Usa. När jag äntligen vet att det kommer att bli av, känns det så mycket mer motiverande att börja med alla förberedelser!

Snart ska jag iväg med min hemkomna miliär Malin och köra ett Cirkelfyspass.
XOXO


Kommentarer
Postat av: Pernilla

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!! Grattis grattis grattis Frida:) Jag är så glad för din skull du anar inte, den känslan innan man vet säkert är helt obeskrivlig men när man vet det till 100 % då är det helt gaaalet!! Jag visste att det skulle ordna sig:) Haha, fast jag visste inte att jag inte fick säga ja till dem i telefon, hur vet man det? haha!

Det tog ca 3 veckor innan matchningarna började rulla in hos SI, men nu har de fryst min ansökan där tills jag åker!! WAAAA, mot CA! Snälla åk 19 oktober:) Kraam

2009-08-28 @ 10:06:21
URL: http://pilly.blogg.se/
Postat av: Maria

gratulerar!!!:D:D:D



jag visste inte att man inte fick tacka ja direkt till familjen!?:O vem har sagt det?



ja, hundar är så söta..vet inte ens varför jag är rädd för dem..men vissa hundar är läskigare än andra..men det ska givetvis inte hindra mig;)

2009-08-28 @ 16:07:52
URL: http://lifeasbillyknowit.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Precis, ibland är det riktigt hopplöst!! Men vi lyckades:) :) De lät som en bra idé tycker jag:D När åker du, vet du det?? Snälla 19e:) kraam

2009-08-30 @ 21:05:21
URL: http://pilly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback